viren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

viren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• viren

Hej ja vill gärna ha några "heta" tips när det gäller fiske efter gädda och gös i sjön viren.
    Vart brukar ni hitta höst gädda i sjön och färger som fungerar i sjön, ja har fiskat igenom hela boxen snart och haft lite fiskkontakt.

Mvh Fredrik

trögsjö

Dom flesta föredrar grannsjön Kolsnaren.

Kommentera

Har mestadels fiskat gös i viren, då gäddfisket brukar vara ganska knepigt. (verkar som om de lite större gäddorna gärna simmar pelagiskt)
      Gösen brukar vi kunna ta på dragrodd, då trolling är förbjuden, men vertikalfisket börjar mer och mer ta överhanden. Bra färger till gösen är blå/silver, svart/silver.
      Bra gösstråk har du vid ön utanför Hulta och bortåt vingåker.
      Annars är ju Kolsnaren ett strå vassare som sagts tidigare..
      Skitfiske/ Fredrik

Kommentera

Tjenare!!! va skoj att jag fick svar hade nästan get upp ja har märkt att det ofta står fisk mitt i sjön utanför hulta och ja har några kontakter där men annars är det bara ett ställe till som ja har hittat ordentligt med fisk och dom stog nära land men på 6-8 m djup. sjön är ruggit djup direkt vid land på många ställen, man tycker ju att gäddorna borde stå där men nej nej.
        men men tack för färgtipsen (jag har kört med grälla färger)
        Ja hörde ifrån klubb ord att det fanns ider om att ta bort "motor förbutet" vid fiske...vi får se efter årsmötet, kan tycka att det är bra med ett motor förbud men dom kunde utesluta el motorer vid vertikalfiske iof.
        Ja ska prova mer i viren men det blir nog å puttra över till kolsnaren om det inte blir bättre fiske.
        Tack för svaren/ Fredrik

Kommentera

Fredrik vi får ta en tur i vår skall jag visa dig lite ställen. Finns inte en del av sjön jag inte kan efter 30 års fiske.

Kommentera

instämmer med GJ,,

Kommentera

så klart jag hänger med gös proffsen ut i vår, vi skulle ju fiskat ihop förra året men det tog tid innan ja hade båten i sjön. höres när båtarna ligger i sjön /Fredrik

Kommentera

Tjena!

Jag fiskat i Viren och en del i Kolsnaren i 5-6 år. Har haft sommarställe i Hulta där mina föräldrar numera bor permanent. Jag har fiskar mycket gädda både höst och vår men aldrig kommit kontakt med någon riktigt grov. Har C&R 4st över 5kg och en ytterligare på 7,6kg, alla under höst och vår. Jag har bara bedrivit gösfiske de senaste två sommrarna och det har gett hyffsad utdelning, toppen är på 3,1kg. Mina erfarenheter denna den senaste hösten och nu denna vår är att gäddfisket har gått ner sig. Ställen som levererade gör inte det och det är allt svårare att få kontakt. Är det någon annan som har upplevt detta?

Är verkligen Kolsnaren bättre för gädda? Visst har jag hört historier men inte fått några bevis riktigt.

Är det någon som vet eller hört den största gäddan/gösen som tagits i Viren?

Kul att prata med fiskare från samma region! Vi hörs
                /Arvid

P.S Jag har vart ute nu i två dagar under påsk och bara dragit två gäddor, dock inte över 3kg ens...

Kommentera

Vad är det för regler som gäller för fisket i Kolsnaren? Trollingförbud?

Finns det någon "vettig" ramp att sjösätta en fyrameters båt vid? Antar att det är overkill att släpa med sig "storbåten" - eller?

Edit: Nu har jag köpt fiskekort för i år och har fått svar på trollingfrågan. Det är förbjudet. Om någon annan undrar.
                  Senast ändrad av Mogge; 2011-05-10, 21:25. Anledning: Ny info
                  www.morganlewin.se

Kommentera

Gäller trollingförbudet även exempelvis vertikalfiske med elmotor? Det kan ju skilja mellan olika vatten om det räknas som trolling eller inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
                    6 svar
                    743 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg ppettan
                    av ppettan

Startad av profilnamnet, 2024-07-04, 22:08
                    0 svar
                    123 visningar