Status Östra Dammen i Lomma? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Status Östra Dammen i Lomma?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Status Östra Dammen i Lomma?

Någon som har fått något där i år? Syftar på karp såklart men annat av intresse också

"Herman" på 21,5:

Kommentera

Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inlägg
      Det har jag läst om men av vad jag har förstått så är det inte samma damm som är öppen för allmänheten eller?

Kommentera

Allmäna dammen har gett nåt blankpass men jag tror att där också har kommit upp en mindre fjällkarp.
        Och snart kommer där säkert upp fler som ska serveras på middagsbordet,tyvärr.

Kommentera

Det har inte gått så bra förra året för mig o min polare. En liten fjällis på ca 2 kg men en jävla massa tråkig brax så vi får hoppas att det går bättre detta året. Jo, vi såg en del fjäll från som jag gissar att det kom från stora karpar tyvärr men vad göra. Kanske tätare kontroller är en idé. Av de c:a 12 ggr na vi var där förra året så såg vi inte en enda kontrollant!!!
          Det finns alltså en annan damm där det verkligen finns fina karpar.

Kommentera

Ja tyvärr tråkigt när det läggs pengar och energi för att andra ska komma och meta upp karp för matbehov.

Japp den andra dammen är det typ mc gängs lagar som gäller för att bli medlem.
            Bara folk som känner varandra som får in en fot.
            Inte ens chans med andra ord att få en en fot i den klubben,inte ens med mutor skulle jag tro.

Kommentera

Ursprungligen postat av Karpfäst Visa inlägg
              Ja tyvärr tråkigt när det läggs pengar och energi för att andra ska komma och meta upp karp för matbehov.

Japp den andra dammen är det typ mc gängs lagar som gäller för att bli medlem.
              Bara folk som känner varandra som får in en fot.
              Inte ens chans med andra ord att få en en fot i den klubben,inte ens med mutor skulle jag tro.
              Hehehe...så illa? . Vad behöver man göra för att komma med då undrar man? Tattuera in Rebecka eller vad hon nu heter? .

Jag och en polare har haft lite tankar på om man inte kan arendera det och skötta det på rätt sätt. Jag har en kompis som jobbar hos Lomma kommun så vi får nog höra efter. Man vet aldrig.

Vi var ute och kollade läget i fredags och träffade på en annan som hade varit där hela dagen som inte heller hade någon fiskelycka men medans vi var där så ser vi helt plötligt en rackare som vänder i vattnet percis intill kanten c:a 20m på andra sidan ifrån där vi stod.
              Blev lite paff men vi fick samtidigt bekräftelse att de är igång och rör på sig.

När det gäller fiskelyckan så gick det inte så bra för min polare i lördags. Han åkte ut tidigt i lördags men det hände inte så mycket. Jag skall följa med honom till helgen så får vi se om det "milda" bättrar på oddsen.

Kommentera

Saxat från BeOutdoors Malmö´s:

Anders Idarsson ( Fiskekompaniet ) lyckades i fredags fånga en karp som överträffar svenska rekordet med ca 7 hg.

Så nöt på det lönar sig!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Peje Visa inlägg
                  Saxat från BeOutdoors Malmö´s:

Anders Idarsson ( Fiskekompaniet ) lyckades i fredags fånga en karp som överträffar svenska rekordet med ca 7 hg.

Så nöt på det lönar sig!!!!

Hehehhe hade gärna gjort det i deras damm men som Karpfäst skriver, måste man vara slå sig in på MC gängs vis . Jag fiskar en den "vanliga" där alla får Några "Rebeckor" lär inte finnas där

Kommentera

Vi har faktiskt kontroller ute i Östra så ofta som det går! Och att ni inte möt oss är konstigt!
                    You do fucking like that!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                    0 svar
                    145 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Teamkågeröd  
                    Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                    3 svar
                    178 visningar
                    0 gillar