Makrillfiske från land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makrillfiske från land

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Så var det dags igen. Fick Makrill igår. Testade bara en timme. En makrill och tre tappade på mete med Anjovis från Abdos. Ingen stor men kämpar bra ändå de små rackarna. Skall ner om en stund igen och kolla om de går kvar på samma ställe.

    Kommentera


    • Var nere en sväng vid Ön igår kväll. Fick en makrill och ett par-tre tappade. Det var mycket folk som fiskade och många som fick fisk. Nappen avtog framåt skymningen.
      A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

      Kommentera


      • Har testat att meta med sill på mete i Västra hamnen ute vid kajen. Hade ett napp på cirka 1.5 timma i fredags. Första gången jag testat att meta makrill så jag hade ingen koll på hur långt ut, djup etc. Finns de inne vid kajen där tro? Jag metade på cirka en meters djup, är det för grunt? Hur stora sillbitar ska man ha?
        Läste på öresundsfiske att det är relativt vanligt med makrill på 1 kg på hösten från båt, är det något det finns rimlig chans på även från land?

        Kommentera


        • Jag tror du ska längre ner. Vid Ön (6-8m djup) kör vi ca 3-4m ner. Sillstrimlan brukar jag göra ca 1cm bred och 4-5cm lång. Lite avsmalnande i ena änden som får hänga och dingla från kroken.
          A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

          Kommentera


          • Tänker åka neråt Lernacken och sedan upp mot Strömstad i månadsskiftet september/oktober, kommer det att finnas makrill kvar då???

            Kommentera


            • Vet inte hur och när dom stora stimmena drar men makrill får du längs västkusten året runt även vid isfiske....kanske lite svårare att köra riktat fiske.

              Tror nog du får bra hela september iaf

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
              7 svar
              4 890 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg neo333
              av neo333
               
              Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
              944 svar
              191 055 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Xperten83  
              Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
              443 svar
              67 107 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peje
              av Peje
               
              Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
              3 svar
              591 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg neo333
              av neo333
               
              Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
              7 svar
              492 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Donatorn  
              Arbetar...
              X