Finns multen på riktigt... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns multen på riktigt...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finns multen på riktigt...

Hej,
    Har den senaste månaden blivit mindre besatt av tanken att fightas med en multe, men hur i helskotta ska jag lyckas lokalisera dem? Är en van havsöringsfiskare och även där kan det bli glest mellan huggen ibland, men dessa fiskar får jag åtminstone se av och till

Har varit runt i Malmös hamnar och en sväng till småbåtshamnen i Lomma och rekognoscerat, tålmodigt letande och släpandes på bröd, spinnutrustning, flugspö och gröna flugor. Det känns som att leta efter en nål i en höstack...

Någon vänlig själ här som har erfarenhet av multefiske och kanske kan ge lite tips, alternativt kan tänka sig fiskesällskap en solig dag då ni är ute på multejakt?

Tacksam för alla tips och förslag

/Tim

Jag såg en multe i Helsingborgs hamn i sommar på cirka 2 kilogram.

Normalt när jag fiskar multer använder jag väldigt mycket blötlagd bröd som foder, det brukar att funka

Om du vill kan du ta med på multefiske till sommaren 2013.

Kommentera

Jag har haft svårt att se multe de gånger jag varit ute i år. Kan ha med det skiftande vädret att göra. Jag antar att du har polaroidbrillor. Går multen lite djupare så är den svår att se utan.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

såg skitstora multar i helsingborgs norra hamn när jag fiskade horngädda i maj, dom simmar ofta 3-5fiskar tillsammans och dom största i gruppen vägde säkert 4-5kilo. Dock så är dom typ omöjliga att fiska så man behöver nog ha ett kastnät.

Kommentera

Ursprungligen postat av johansson25 Visa inlägg
          såg skitstora multar i helsingborgs norra hamn när jag fiskade horngädda i maj, dom simmar ofta 3-5fiskar tillsammans och dom största i gruppen vägde säkert 4-5kilo. Dock så är dom typ omöjliga att fiska så man behöver nog ha ett kastnät.
          Tyvärr är det just vad många tänker... "husbehovsfiskare" som lägger nät på grunt vatten längs kusterna för att ta bland annat multe.

Kommentera

Tack för de förslag som har kommit, näten kan jag dock vara utan.
            Vet ni hur länge de brukar finnas längs våra sydliga kuststräckor? Även intresserad av hur långt söderut de har siktats. Vad tror ni om Fredshög?

I värsta fall får jag ladda batterierna och gå på det igen 2013

Kommentera

Jag har fått några i Gislövs hamn, dom brukar gå i mindre stim runt och inne i hamnen när det är varmt i vattnet.

Kommentera

Kolla in denna filmen! http://www.dr.dk/TV/se/storrygeren/s...r-af-multe-8-8
                Multefiske kring Christianshavn i Köpenhamn. Dom får inget men dom fiskar som sig bör.

Kommentera

Här har Du några användbara tips och mäsk, när Du har hittat MULTARNA, saxade från Fiske-Feber´s blog

Kommentera

Ursprungligen postat av Limhamnsfiskaren Visa inlägg
                    Kolla in denna filmen! http://www.dr.dk/TV/se/storrygeren/s...r-af-multe-8-8
                    Multefiske kring Christianshavn i Köpenhamn. Dom får inget men dom fiskar som sig bör.

Härliga danskar! Men de verkar ha samma fiskelycka som jag, dvs högst medioker...nåja skam den som ger sig. En vacker dag ska jag ta dem på bar gärning, hoppas bara jag har något spöna med mig när de uppenbarar sig. Är det endast soligt väder som gäller eller finns det skapliga chanser att lokalisera dem även om det är mul(l)et (hmm...ber om ursäkt för den dåliga ordvitsen)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                    0 svar
                    145 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Teamkågeröd  
                    Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                    3 svar
                    178 visningar
                    0 gillar