Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2013 Skåne
Collapse
X
-
Kul att höra att det finns fisk här hemma i Malmö! Aldrig fått något i varken pisseviken eller strax utanför inloppet :/ Nyss börjar flugfiska efter havsöringen istället, kanske värt att ge pisseviken en chans?Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se
Arter på fluga - 21+4
Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring
Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk
Kommentera
-
haha det hade varit kul o kroka ett sånt jävla as. dom tar ingen hänsyn till sportfiskarna. skiter i var linorna är dom bara simmar. dom är värre än kanotisterna i kanalen.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDet finns dykare som förpestar vattnet lite överallt runt Malmö, det var nog en sådan rackare, tyckte väl jag kände igen rycken.
Kommentera
-
Det är säsong samtidigt som horngäddorna på ön, dom körs dit i bilar för att skrikande bli utsläppta i vattnet framför fötterna på alla som fiskar...haha det hade varit kul o kroka ett sånt jävla as. dom tar ingen hänsyn till sportfiskarna.
Jag har aldrig lyckats få upp någon men om monterar ett fiskespjut i botten på ett rejält sänke och siktar på bubblorna i vattnet borde man kunna punktera simblåsan så dom blir tvingade att komma upp,,
Kommentera
-
Det metoden skall jag också testa, när du träffar, blir dom på botten då eller dom flyter upp efter en stund ?jag brukar fiska dom med 12 kgs ankare med slipade spetsar
Jag har faktiskt krokat några stycken men tappat dom,, idioterna simmar framför fötterna på alla som står och fiskar på betongfundamentet (ön)
Jag är förvånad att det inte händer fler olyckor, många som inte vet bättre tror det är fisk när dom ser bubblorna i vattnet och börjar kasta efter dom....
På ön har jag fått en del öring när jag gått ut på den runda delen av betongfundamentet och kastat utåt längst med piren, annars är även den sista utbuktningen på betongfundamentet precis innan träbron ett bra ställe.
Kommentera
-
det är bara ett tok mothugg o sen tog veva in. bäst att kroka i tuberna. dom sprattlar mest dåUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDet metoden skall jag också testa, när du träffar, blir dom på botten då eller dom flyter upp efter en stund ?
Jag har faktiskt krokat några stycken men tappat dom,, idioterna simmar framför fötterna på alla som står och fiskar på betongfundamentet (ön)
Jag är förvånad att det inte händer fler olyckor, många som inte vet bättre tror det är fisk när dom ser bubblorna i vattnet och börjar kasta efter dom....
På ön har jag fått en del öring när jag gått ut på den runda delen av betongfundamentet och kastat utåt längst med piren, annars är även den sista utbuktningen på betongfundamentet precis innan träbron ett bra ställe.
den korta sträckan mellan betong fundamentet och kurvan som sen går ner till bostads husen har jag haft bäst fiske. tagit några riktigt blanka o fetta 3.5 kgs öringar där
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fippe Visa inläggKul att höra att det finns fisk här hemma i Malmö! Aldrig fått något i varken pisseviken eller strax utanför inloppet :/ Nyss börjar flugfiska efter havsöringen istället, kanske värt att ge pisseviken en chans?
Det kan skilja mycket från dag till dag i pisseviken . I år har jag haft en fantastisk dag där. Jag var där en stund på morgonen och kvällen en solig dag. Jag fick den dagen 13 st och tappade flera stycken.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg