Landskrona och Ven - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Landskrona och Ven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Landskrona och Ven

    Jag ska upp en vecka till Landskrona och jobba. Hade tänkt att fiska lite efter jobbet, dom få timmar som det är ljust. Så nu efterlyser jag någon med lokalkännedom. Finns det i Landskrona nära Ventragiken (färjorna till Ven) och på Ven inte för långt från Bäckviken några bra kustfiskeställen? Jag har inga vadare så det utgår. Jag kommer att fiska mellan 16.00 till mörkret sätter in.

    Jag har hört att det ska gå o fiska vid fyren strax norr om Bäckviken på Ven. Är det torsk eller öring som går nära där?

  • #2
    Eftersom jag inte fiskar HÖ så kan jag inte uttala mig om det, men det finns säkert bra ställe för detta runt Landskrona.

    Det ligger en udde strax norr om Bäckviken där Hakens fyr ligger. Utan för denna udde, speciellt på norra sidan blir det bråddjupt mycket snabbt. 30-40 meter utanför udden är det 30 m djupt. Så här går det säkert bra att fiska torsk och sill. Vi ser ibland fiskare stå på udden och fiska. Kända torskfiskeplatsen Fedteröven ligger bara en bit utanför. Det går säkert också utmärkt att fiska horngädda och makrill här när det är säsong för det.

    Från piren i Bäckviken borde det vara bra mete efter flatfisk. Strax söder om Bäckviken ska i alla fall vara ett bra plattfiskeställe enligt uppgift.

    Skriv gärna in en fångstrapport i gästboken på min hemsida:

    http://web.telia.com/~u50900600/

    MVH Anders i Team Lilla My
    Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
    7 svar
    4 889 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg neo333
    av neo333
     
    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
    944 svar
    191 047 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Xperten83  
    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
    443 svar
    67 099 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Peje
    av Peje
     
    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
    3 svar
    588 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg neo333
    av neo333
     
    Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
    7 svar
    492 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Donatorn  
    Arbetar...
    X