Sege Å - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sege Å

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av jiggmaster Visa inlägg
    Är överraskad att det inte finns en aktiv tråd om denna Å? Har fiskat där (Malmö trakten) ganska mycket detta året och älskar det, fått många gäddor, abborrar, även havsöringar då och då... finns också gott om id, brax etc om du metar...
    Bumpar denna tråden lite. Är det på våren du har fått gädda i Sege å?

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av kimska Visa inlägg
      Bumpar denna tråden lite. Är det på våren du har fått gädda i Sege å?

      Det är mestadels September/Oktober som gäddorna har nappat för mig där, precis utanför Circle K/Spillepengen (den hörnan där)! Gäddorna höll till vid vassen och ute runt/under näckrosorna, måste tillägga att vattnet såg mycket fint ut då, mycket vakande betesfisk (löja, mört osv) fisk dom jagade och glasklart vatten.... ser helt skitigt/förorenat ut just nu, väldigt lite aktivitet... känns som varje år som går desto värre blir vattnet, faunan, fiskbeståndet... dom tar inte hand om vattnet och det höga gratis fisketrycket hjälper inte.... jättemycket havsöringar brukade vandra in där, nu ingenting, blir bara värre o värre... rekommenderar att du lägger in ett par kilometer till upp och provar vilken Å som helst som kommer därnäst, alla är bättre vatten än Sege Å just nu tyvärr... Höje Å.... LöddeÅ (fint gäddvatten) osv.... desto längre du åker från Malmö desto finare Åar / Sjöar hittar du känns det som...

      Sorry för det sena svaret, better late than never.
      Senast ändrad av jiggmaster; 2017-08-25, 13:30.

      Kommentera


      • #23
        Äsch, det är inga problem. Hade själv glömt bort att jag hade skrivit i tråden. Mja, Sege å är väl inget höjdarvatten så sätt. Luktar illa, tråkig miljö och skitigt vatten. Svårt att hitta bra platser också tycker jag (iaf vid Sysav-delen). Var mest nyfiken på det då det ligger nära. Betydligt närmre än någon vettig sjö.

        Kommentera


        • #24
          Ån är helt okej, bara massor av skit vegetation.
          Senast ändrad av Gäddkatttt; 2019-01-03, 14:28.

          Kommentera


          • #25
            Någon som varit nere på senaste tiden? Hur är fisket här nu för tiden?

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Johan93 Visa inlägg
              Någon som varit nere på senaste tiden? Hur är fisket här nu för tiden?
              Fisk finns det men frågan är ju vilka arter/ vilken art du är ute efter.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

                Fisk finns det men frågan är ju vilka arter/ vilken art du är ute efter.
                Jag är främst ute efter gädda och abborre

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Johan93 Visa inlägg

                  Jag är främst ute efter gädda och abborre
                  Vill du har abborre tror jag det är enklare att ta dig en tur till kanalen i Malmö.

                  Gädda kan du nog få men den är relativt sporadisk och du måste nog ta dig relativt långt upp i åsystemet (men det är bara min känsla eftersom jag aldrig fått något ute vid SYSAV)

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

                    Vill du har abborre tror jag det är enklare att ta dig en tur till kanalen i Malmö.

                    Gädda kan du nog få men den är relativt sporadisk och du måste nog ta dig relativt långt upp i åsystemet (men det är bara min känsla eftersom jag aldrig fått något ute vid SYSAV)
                    Okej, tack så mycket. Själv testat för 1 år sedan vid sysav men inget som nappade.. Såg mest en massa surare.

                    Tråkigt att vattenkvaliteten verkar vara så illa.. Mycket växtlighet i övrigt så potentialen finns ju.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Johan93 Visa inlägg

                      Okej, tack så mycket. Själv testat för 1 år sedan vid sysav men inget som nappade.. Såg mest en massa surare.

                      Tråkigt att vattenkvaliteten verkar vara så illa.. Mycket växtlighet i övrigt så potentialen finns ju.

                      Har testat där ute vid SYSAV några gånger då jag bor hyffsat nära. Men det har som mest resulterat i ett knäckt spö när jag stod på huvudet i en slänt.
                      Finns säkert fisk där. Men värt att tänka på är att där är väldans grunt.
                      Men sitter ju en del folk där och metar och är där vitfisk bör där ju finnas några predatorer.

                      Men testar du längre upp i ån, mot Staffanstorp och inåt finns en del intressanta platser. Går ju rykten och fanns för på YT om väldigt stora gäddor som kommit upp.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 877 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      190 984 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      579 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      486 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X