Tjena! Nyinflyttad i staden och har försökt lista ut lite bra fiskeplatser, parapeten/norra hamnen och västhamnen är det jag hittat typ... Men vill gärna inte stå och trängas på västhamnen då jag vill att mitt fiske ska vara avkopplande, har även hund som gärna är med... Får man lov att fiska från norra pirarmen på råå? Hittar ingen info om det. Sen tar jag gärna emot andra tips såklart, kastmete från land ska det gärna vara :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Helsingborg
Collapse
X
-
Ja du får fiska från Råå pir men inte under förbudstiden för öringen. Står skyltat. Men jag hade rekomenderat norra pirarmen i Norra Hamnen om du inte vill fiska från Västhamnen. Det är såklart en del folk där också ibland. Parapeten är avstängd nu har jag för mig.Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se
-
Anders har redan gett rätt mycket nyttig info. Jag vill bara komplettera med att fisket från norra pirarmen i Råå hamn är tillåtet på NORRA sidan - d.v.s. fiske utåt, ej in mot hamnen. Fisket efter t.ex. id och större mört kan vara givande där men du kanske är ute efter annat. Att det inte finns info om det beror nog främst på att det inte är en rent "kommunal" hamn utan förvaltas av båtklubben. Båtklubben vill ju slippa en massa folk.
Nu är ju Parapeten avstängd men när badsäsongen är över så kan man fiska plattfisk från Tropical Beach. Detta förutsätter någon form av spöställ eller banksticks och ett långkastande spö. Kan vara en trevlig plats för hunden.
Sedan har du ju kuststräckorna mot Rydebäck och förbi samt norrut mot Höganäs... bara att välja och vraka!
Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-08-16, 13:17.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Knähaken är bra, men hur är det, är det fiske förbud alltid eller bara under de fredade månaderna för öringen?Varför Betala Dyra Pengar För Terapi När Man Kan Fiska?
Flugfiske Blogg!
Följ mig och det jag fångar med flugan =)
Www.flyfishinginsane.com
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
144 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg