Surfcasting i sydvästra Skåne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Surfcasting i sydvästra Skåne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Surfcasting i sydvästra Skåne

    Jag har nyligen börjat med surfcasting, men där jag bor är det väldigt långgrunt och därför kommer man inte ut dit där de större fiskarna befinner sig. Därför undrar jag om det finns något bra ställe i sydvästra Skåne där det blir djupt ganska snabbt. Skulle också vara tacksam för tips av t.ex. Bete och tackel.

    Tacksam för svar!

  • #2
    Intressant! Kör du gammaldags surfcasting (med 12-14 fots spö och sänken på runt 200 gram) eller med lättare grejor? Det verkar ju vara en ganska stark trend mot light tackle.

    Kommentera


    • #3
      Hur långt kan man kasta och hur djupt vill du fiska? Bara att gå in på Eniro och trycka fram sjökortet så kan du själv spåna på idéer om olika platser. Det bästa borde nog bli att fiska från ön. Nu kan inte jag någonting om surfcasting men det verkar helt klart spännande. Du får återkomma med rapporter.
      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

      Kommentera


      • #4
        Jag kör med 13 o 14 fots spön och vikter kring 200 gram.

        Kommentera


        • #5
          Intressant, kör ni med speciella surfcastingspön eller använder ni någon annan variant? Jag har varit lite sugen att skaffa utrustning för lite sommarfiske runt stränderna i Halmstad nämligen.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #6
            Jag har många gångar tänkt det men det har stannat vid en tanke. Tanken att med ett rejält surfspö kasta ut en agnad krok från en strand någonstans i Östersjön, luta spöet mot en spöhållare, fälla upp brassestolen och sedan sjunka ned i densamma med en kall pilsner och sedan bara sitta där och fiska tills det är dags att bege sig hemåt eller tills det börjar rycka i spötoppen. Jag menar: Varför skulle det inte funka här?

            Nu är jag ägare till ett surfspö. Det skedde helt oavsiktligt fladenstore.se lyckades leverera fel i våras (två gånger på raken!) när jag beställt några metspön och det hela slutade med att de tyckte att jag kunde behålla det fellevererade surfspöet som plåster på såren. Passande rulle har jag också. Så i sommar, kanske?

            Kommentera


            • #7
              Jag har många gångar tänkt det men det har stannat vid en tanke.
              Jag har också stannat vid tanken, ett rejält spö, en Amb. CT och en plugg på 200 gr eller mer.

              För min del är nog att se hur långt man kan kasta i kombination med andra fiskares miner när man dänger iväg pluggen största delen av nöjet, men några öl och ev. napp skadar inte heller
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-07-27, 09:59.

              Kommentera


              • #8
                hej har du kommit igång med surfcastin nu. jag ar engelskman som fiske runt malmö trackten med surfcasting spö finns många bra platser men ska forsök och hitta lite mer grund strand att fiske.Click image for larger version

Name:	DSC_1371.jpg
Views:	1
Size:	1,03 MB
ID:	1778943

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av barra404 Visa inlägg
                  hej har du kommit igång med surfcastin nu. jag ar engelskman som fiske runt malmö trackten med surfcasting spö finns många bra platser men ska forsök och hitta lite mer grund strand att fiske.[ATTACH=CONFIG]80285[/ATTACH]
                  Snyggt barra404

                  Jag kom tyvärr inte igång med detta i år (blev ingen resa till Halmstad i år) men tanken finns kvar och förhoppningsvis blir det nästa år istället.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

                  Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                  7 svar
                  4 889 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg neo333
                  av neo333
                   
                  Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                  944 svar
                  191 012 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Xperten83  
                  Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                  443 svar
                  67 097 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Peje
                  av Peje
                   
                  Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                  3 svar
                  586 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg neo333
                  av neo333
                   
                  Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                  7 svar
                  492 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Donatorn  
                  Arbetar...
                  X