Gäddorna i Snogeholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddorna i Snogeholm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddorna i Snogeholm

    Har varit ute tre dagar och fiskat i Snogeholm, brukar vara en del som fiskar där när jag kommer (oftast familjer), och det enda man får höra är "Här finns ingen fisk, det är helt dött". Men för min egen del har utdelningen varit rätt så okej. Har fått fisk varje gång jag varit där. Inget stort och inga mängder, men gäddan svarar när man ropar i vassen.

    Brukar gå ut med vadare i vasskanterna, står ungefär midjedjupt och kastar (oftast längs med vasslinjen och lite utanför) med röd eller gul 7grams jigg. Huggen brukar komma rätt så nära där jag står, oftast bara 2-3 meter ifrån mig.

    Dock så har två av gäddorna (1.5 kg och 2.2 kg) haft duktigt med ärr över ryggen, ser ut att ha fått rejält med stryk. Någon som vet ifall det lurar gigantiska gäddor i sjön, och var de bor?

    Och är det någon som har koll på djup och dyl i sjön? Hittar inga djupkartor så det verkar ju inte finnas att tillgå.

  • #2
    Djupkarta för snogeholm (ej komplett men till större delen) finns på http://www.gofreemarine.com
    Gratis att regga konto. Gå in på Insight Genesis, social Map.

    Jag ska faktiskt ner till Snogeholm i morgon bitti o prova lyckan.
    PM ar dig sedan och berättar var 20kg gäddan lurade... plötsligt händer det... nä har aldrig vunnit på Triss heller men men...
    /Gustav

    Kommentera


    • #3
      Tackar tackar för bra tips där. Kompletta kartor behöver man ju inte ändå, bara bra att ha lite koll på var djupen ligger.

      Hinner tyvärr inte fiska något mer denna veckan ser det ut som men nästa vecka ska jag ut och prova fiskekajaken så då jävlar ska jag leta upp det där 20 kilo tunga lochnes odjuret om inte du hinner före Blir spännande att först lära sig paddla och fiska från kajak och sen försöka sitta kvar när 20 kilo muskler gör allt för att simma åt andra hållet. Tur man köpte flytväst...

      Kommentera


      • #4
        Fin fisketur igår fast fågsten var mager. Ett litet gäddyngel ca 1kg men fisk är fisk!
        Q&R såklart! Han skulle hämta mamma men hon dök aldrig upp.
        Pigg o fin gädda! Inga ärr eller sjukdomar. Sjön kändes levande o fräsch. Metade upp en stor sarv och jag funderade på att agna med den men kl var sen så den fick också gå tebaks i sjön.
        Alltid kul att fiska UL, en 300g mört känns som en tonfisk...
        /Gustav

        Kommentera


        • #5
          Vad jag hört är de ärrade 2kg gäddorna hanar som lekt med de betydligt större madamerna. ��

          Kommentera


          • #6
            Någon som vet ifall de har satt i båtarna i sjön ännu? eller om priset har förändrats något?
            Vi är några stycken som är sugna på att åka ut och testa lyckan i helgen liksom.

            Kommentera


            • #7
              Jag var nere förra helgen men då låg det forfarande lite is på sjön i vikarna. Kollade inte om båtarna låg i men det borde väl vara dags snart. Ring dom o fråga. 0416-160 65

              Håller vårvädret i sig ska jag ut med kajaken nästa helg!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
              7 svar
              4 822 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg neo333
              av neo333
               
              Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
              944 svar
              190 861 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Xperten83  
              Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
              442 svar
              66 923 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peje
              av Peje
               
              Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
              3 svar
              560 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg neo333
              av neo333
               
              Startad av Shurdas, 2023-04-09, 09:36
              4 svar
              236 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Shurdas
              av Shurdas
               
              Arbetar...
              X