Borrefiske i Malmö Kanal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borrefiske i Malmö Kanal!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av martinh77 Visa inlägg
    Inget fiske idag men var nere och mötte en vän på stationen! På cykelbryggan stod ett gäng fiskedödare och håvade upp all fisk de fick! Vad fan ska man med en abborre på 3 cm...helt sjukt!!

    Frågade inte dem idag men gjort det förr och de fattar inte alls vad man menar med C&R... Idioter
    Kan vara samma gubbvar som jag träffade idag. Håvade in spannar fulla med abborrar :@ Vi provade med jigg, spinnare, mete med mask och liten abborre (både booten och flöt). Hade ett hugg på abborren fast det bommadde jag :/ annars var det mete eller bottenmete med msk som gällde

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
      Om det ska bli tal om regler för fisket i kanalen är det nog upp till oss själva att ta tag i det. Bilda opinion och uppvakta politiker, starta förening och sen ta hand om allt med fiskekort och tillsyn. Vem orkar?
      Vi är tre stycken som brukar fiska tillsammans nere i kanalen. Jag kan inte tala för dom andra men det skulle förvåna mig om dom inte skulle vara sugna på att hjälpa till. Kanske borde träffas och skriva ihop något tillsammans?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
        Sportfiskarna kan förstöra fisket efter de stora genom bonkandet.
        lex ska du verkligen kalla bonkarna för "sportfiskare"?
        www.brinksfiske.blogg.se

        Kommentera


        • Angående att uppvakta politiker osv. så får vi sätta upp en strategi för detta.

          För det första så måste jag i alla fall läsa på vad som gäller.
          Fisket ägs av Malmö Stad och har av tradition alltid varit fritt för alla att nyttja. Det är tex. därför man har byggt lite nergångar vid centralen. Man har i alla tider fiskat i kanalen.
          Frågan är om Malmö Stad bryr sig tillräckligt för att dra i detta. Det är ju trots allt de som får göra det.
          Men det är ju klart att vi ska fixa detta.
          Om inte fiskekort så i all fall klara och tydliga regler om antal fiskar, fiskesätt osv. Frågan är om kommunen kan bestämma detta utan att man säljer fiskekort. Vet inte vad som gäller.
          Ett samtal till länsstyrelsens fiskefolk så ljusnar det nog. de har ju koll på detta.
          Om man kan starta en förening som bara finns för att få igenom fiskeregler/fiskekort i kanalen så borde det dra ögonen till sig från kommunens sida.

          Denna mannen fiskar själv och har fiskat mycket i kanalen:
          http://oldmalmo.malmo.se/pls/reg/man...02&lpszPol=747

          Han är den som är högsta chef över kanalen, enligt honom själv. Åkte bil med honom för ett tag sedan och då berättade han om vilka fina fiskar han fångat i kanalen.
          Jag ska ta och ringa och prata med honom i veckan så får vi se vad han säger, om hur omöjligt det kan vara.

          En annan fråga är att se till att de där jävla kanotisterna skaffar lanternor och visselpipor så man slipper kasta krokar på dem. Jag blir så jävla trött på dem. Visst fan säger reglerna att man måste ha lantärnor på kvällen. Denna regel gäller ju för alla farkoster på vatten. Visst borde kanalen klassas som ett vatten där dessa regler ska gälla?

          Föreningen "Kanalens vänner" kanske borde startas?

          Kommentera


          • Hahaha! "vilket är ditt PB på kanotist?" kanske blir en fråga som man får av dig Mårten nu under vinterfisket...

            Ja dom är lurig dom paddlarna, tysta, mörka, överaskande... lite som stealthplan. Dom kanske kan ha pannlampor, kvalificerar detta som lanterna? Nu raljerade jag lite men jag är med på vad du menar, det är ju varken kul för dem eller fiskaren som eventuellt krokar dem.

            Förening var en bra idé. Någonting som man borde ta tag i.
            KNÆK OG BRÆK

            http://trosansfiske.blogspot.se/

            Kommentera


            • jag har krokat en kanotist. Hon blev sur som attans och bråkade lite! Fast hon får ju skylla sig själv som paddlar in i min lina tycker man! Sen började ett par fiskande gangsters brevid mig hota henne så hon begav sig
              Malmö är en rätt rolig fiskeplats
              Det är dagens härliga sanning!

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av theoneandonly Visa inlägg
                jag har krokat en kanotist. Hon blev sur som attans och bråkade lite! Fast hon får ju skylla sig själv som paddlar in i min lina tycker man! Sen började ett par fiskande gangsters brevid mig hota henne så hon begav sig
                Malmö är en rätt rolig fiskeplats
                Jo, att fiska mitt i Malmö är väl rätt speciellt

                Varför tar ni inte kontakt med kanotföreningarna?
                En artigt utformad lapp där man utrycker sin ombesörjning
                för kanotisternas hälsa eftersom man inte vill sätta en trekrok
                i ögonvitan på dom.

                Kommentera


                • Jag tänker kontakta kanotföreningarna. Ringde till kustbevakningen i förra veckan för att kolla reglerna i kanalen. Han som visste var inne denna veckan så jag ska ringa nu i veckan. Sen kontaktar jag kanotföreningarna så de får veta vad de måste göra för att inte få tusentals pengar i böter varje gång de paddlar lite kanot och jag ringer kustbevaknigen eller polisen.
                  Ska även fråga var jag ska skicka räkningen för mina eventuella knäckta spön och för alla bortrövade jiggar.
                  Vi får se om de bråkar. Då ska jag bråka tillbaka.

                  Kommentera


                  • Du verkar ju ha en bra plan. Tror inte de kommer att bråka
                    om snackar lugnt och fint med dom. Dom fattar att det är för
                    deras eget bästa att ha belysning. Kostar ju bara någon
                    hundring att skaffa ljus och visselpipa.

                    Kommentera


                    • Dock så krokade jag min kanotist mitt på ljusa dagen. Men kan tänka mig att det är lättare på natten. Står man och fiskar från en bro som många gör ser man ju inte dom innan det är försent. Nåja, det är trots allt inget särskilt allvarligt problem om man ser det från ett större perspektiv
                      Det är dagens härliga sanning!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 055 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X