Havsöringspremiär i Skåne! (1/1) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringspremiär i Skåne! (1/1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsöringspremiär i Skåne! (1/1)

    Hej alla glada fiskare, och God Jul på er!

    Nu börjar ju havsöringspremiären sakteligen närma sig, och det är väl fler än jag som känner suget efter att lura havets blänkande läckerheter att hugga? Själv hade jag tänkt börja rikta mycket fiska mot havsöring det kommande året och ta någon fiskedag direkt när premiären går till start. När ska ni inleda säsongen?

    Hade tänkt testa stenpiren några kilometer norr om barsebäckshamn, efter lite lovord från en kunnig släkting. Har någon erfarenheter kring basebäcks vatten och vad för förutsättningar som tenderar att ge lite fisk, förutom en duktig fiskare vid spöänden? Eller finns några hetare vatten längs skånes väst- eller sydkust?

    Fiskesällskap är väldigt välkommet om där finns någon mer insnöad fiskare som inte räds lite kyla! Om någon mer ska ut då och där så var inte rädda att skicka ett PM eller skriv i tråden!

    Skitfiske och ett gott nytt år på er alla!
    Hälsningar från Fippe!
    Senast ändrad av fippe; 2007-12-26, 14:55.
    Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

    Arter på fluga - 21+4
    Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

    Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

  • #2
    Har själv planerat in fiske veckan efter premiären. Dock sticker vi till sydkusten, jag och polaren har inte direkt några positiva erfarenheter av barsebäck med omnejd trots åtskilliga timmar där under ett par år. Visst har vi fått fisk där men i förhållande till syd- och ostkusten (i skåne) så upplever vi det som trögare och sämre fiske på västkusten. Jag anser själv att sydkusten är bäst under denna tidiga del av säsongen men detta är som mycket annat beroende på ens egna erfarenheter. Det är säkert lika bra på andra ställen men det är väl så att jag inte prickat rätt på västsidan helt enkelt.
    KNÆK OG BRÆK

    http://trosansfiske.blogspot.se/

    Kommentera


    • #3
      Ja jag ska själv ut å nöta efter nyår, blir onsdag till söndag om vädret tillåter.Blir mest i de östligaste delarna av blekinge, men ska fösöka hinna me en tur till österlen me. sen blir de varje helg i några månader i den mån vädret tillåter.


      Skitfiske!

      Kommentera


      • #4
        Snart dax ja :-) Blir Råån för min del....

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av andershbg Visa inlägg
          Snart dax ja :-) Blir Råån för min del....
          Vart är det du fiskar i Råån då? Mestadels varit saxån för mig annars så kan inte Råån alls.
          Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

          Arter på fluga - 21+4
          Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

          Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av lex Visa inlägg
            Har själv planerat in fiske veckan efter premiären. Dock sticker vi till sydkusten, jag och polaren har inte direkt några positiva erfarenheter av barsebäck med omnejd trots åtskilliga timmar där under ett par år. Visst har vi fått fisk där men i förhållande till syd- och ostkusten (i skåne) så upplever vi det som trögare och sämre fiske på västkusten. Jag anser själv att sydkusten är bäst under denna tidiga del av säsongen men detta är som mycket annat beroende på ens egna erfarenheter. Det är säkert lika bra på andra ställen men det är väl så att jag inte prickat rätt på västsidan helt enkelt.
            Jag tror det är för att du inte flugfiskar... jag ska till västkusten på nyårsdagen. sugen?
            go fish

            Kommentera


            • #7
              Sitt nu inte där och va spydig... Du drog väl själv en blanking på snaps vid förra årets premiär och detta var väl vid sydostkusten? Var ska du, till barse eller längre norrut? Jag är med vilket som M, har väl inte kommit hem då plus att han ändå skulle vara extremt bakfull! Jag ringer nu i helgen!
              KNÆK OG BRÆK

              http://trosansfiske.blogspot.se/

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av fippe Visa inlägg
                Vart är det du fiskar i Råån då? Mestadels varit saxån för mig annars så kan inte Råån alls.

                Man fiskar i nedre delarna av ån. Själv fiskar jag från raus och ner mot råå centrum.

                Kommentera


                • #9
                  ...

                  Ursprungligen postat av fippe Visa inlägg
                  Hade tänkt testa stenpiren några kilometer norr om barsebäckshamn, efter lite lovord från en kunnig släkting.
                  jag och en polare var å testade ålabodarna och stenprien vid barsebäck idag men det blev ingen större fångst, tyvärr

                  Kommentera


                  • #10
                    Var utanför sölvesborg några timmar idag men de vart 0.Blir en tur i morrn me om de inte blåser utav helvete!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    4 890 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                    944 svar
                    191 058 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Xperten83  
                    Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                    443 svar
                    67 107 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peje
                    av Peje
                     
                    Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                    3 svar
                    591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333
                     
                    Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                    7 svar
                    492 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Donatorn  
                    Arbetar...
                    X