Nordvästra Skåne/Klippan området, Bonnarpssjön. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordvästra Skåne/Klippan området, Bonnarpssjön.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av gimli Visa inlägg
    kevin, det finns ett djup vid den norra stranden där bryggan finns, i östra sjön. Rakt utanför den är det ca 2 meter. När du väl hittar fisken kommer du att fövånas.rätt grov abborre där.Där kan du även lägga båten om du snackar med markägaren.Bryggan är dock privat.djupkartorna som finns över sjöarna är rätt kass. Vi har fått stor gädda i hela sjön. Braxen och sutare i mängder.Västra sjön är 80 cm djup som djupast, men är jävligt fin ändå. dock är den nästan omöjlig att fiska från land tack vare massiva vassar runt hela sjön. Med båt kan man ha ett givande fiske. För ett år sen togs det en gädda på 16 kg där. Dem återsattes men fångades tyvärr lite senare av ett rövhål som slog ihjäl den och begravde den i en åker intill.Även här finns grov abborre och braxen och sutare. Där är däremot husägarna riktiga jävla arslen hela högen. Man får knappt gå på deras vägar. Kommer alltid ut nån idiot och gnäller så att man måste be dom dra åt helvete.Lite trist.

Det var som fan. Nej för har alltid fått rykten om hur stor fisk sjön hyser men att det aldrig går att fiska där för att den är igenväxt. Så tänkte leta upp den en dag och kom in på massa stigar och skit med massa hus där jag tillslut hittade en brygga. Man såg inte så mycket av sjön dock för det var hög vass på bägge sidor. Men då vore det kanske värt att testa ett pass ändå. Tråkigt på den stora gäddan då, men förhoppningsvis finns där fler. Blir nog att testa ett pass när det blir lite varmare. Du och Henke är inte sugna på o haka? Alltid lättare med folk som känner till vattnet

Kommentera

Låter fint. Är den östra sjön lättåtkomlig och lätt att hitta till?

Kommentera

ja, de e en baggis att hitta. Om du kör vägen från Spången mot Perstorp/hyllstofta så kör du in antingen vid skylten "Värgapet" eller vid skylten "Ruveröd". Då kommer du in till sjön men på varsin sida.Den östra sjön är dessutom fiskbar från land utom vissa vassrika sträckor.Norra sidan är lättast för där är en kohage längs hela stranden. Men man kan fiska nästan överallt. Fan, blir ju sugen på en liten sutar-safari nu ju......vi ses kanske vid Östar Sorrödssjön, vem vet.....

Kommentera

bor också i klippan men någon som vet något bra vatten till gädda?
          Jag säljer mört året runt 4kr st.

Bottenmete i Ängelholm

Kommentera

Rönne å med dess båda dammar ,Stackarp och Forsmöllan e ok. I ljungbyhed är det gratis fiske på sträckan längs med Klostret. Finns ju gädda överallt.Sträckn nedanför Bilprovningen är oxå rätt så bra.

Kommentera

Tack. Men där är nog inte så mycket fisk i stackarpsdammen för någon vecka sen så släppte dom ut allt vatten från stackarpsdammmen så jag ska nog fiska nedanför stackarpsdammen.

Bottenmete i Ängelholm

Kommentera

Ursprungligen postat av MetKung Visa inlägg
                Tack. Men där är nog inte så mycket fisk i stackarpsdammen för någon vecka sen så släppte dom ut allt vatten från stackarpsdammmen så jag ska nog fiska nedanför stackarpsdammen.
                Det kvittar, fisken försvann inte ner om du trodde det, dammen var inte helt tom utan stod kvar i å fåran som blev kvar. Och det är fiskeförbud nedanför stackarp fram tills den 1a april. Samt direkt nedanför och 200m från turbinerna är det fiskeförbud

Kommentera

Okej men tror inte där är bra nu för alla växter i vattnet har försvunnit och näckroserna är borta och det tar långt tid att allt ska fixa sig.

Bottenmete i Ängelholm

Kommentera

Ursprungligen postat av MetKung Visa inlägg
                    Okej men tror inte där är bra nu för alla växter i vattnet har försvunnit och näckroserna är borta och det tar långt tid att allt ska fixa sig.
                    Där har aldrig varit mycket växter i sjön, och endast mycket näckrosor utmed ena kanten. Och de kommer tillbaka, för sjön har aldrig varit torrlagd utan det har varit ett lager vatten och sedan slam, så rötterna är kvar. Även om de nu skulle försvinna så försvinner ju inte fisken för det. Men håller med dig, la 14h riktat i somras testade allt från jerk till mete och fluga, ingenting, med båt och ekolod dessutom. Massa fisk på lodet och vakande fisk men inte ett napp

Kommentera

Jag och min pappa brukar fiska där men det är inte så bra att fiska med jerk. Bäst är det med spinnare pappa har en vibrax spinnare gul görön med ögon han får hur mycket fisk som helst på den har fått tre gäddor på 0,5-1kg på en fiske tur samt flera abborrar men jag är bäst på att meta abborre mört och gädda.

Bottenmete i Ängelholm

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 256 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok

Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      14 834 visningar