Regnbåge i Stenestad (åsen) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbåge i Stenestad (åsen)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Jag undrar om inte den tidningen fel citerade den här vatten ägaren?

Man vore ju en idiot om man stod och sade rent ut att man inte vill ha folk som får fisk i ens put and take vatten?!

Det vore ju verkligen att binda ris åt egen bak för "företaget".

Man ska inte ta vad tidningar skriver för face value varje gång.

Jo, faktiskt kan bågen ta torrflugor så här års. Men det ska antingen vara mega stora flugor, typ jätte Streaking caddis eller Wulff flugor på streamer krok 8 typ. Eller den andra ytterligheten = fjädermygg, eller svarta torrisar storlek 16, 18 eller 20. Och små Klinkenhammers storlek 16 - 18

Men detta är ett fiske som kräver stort tålamod. Och man får inte stå och sova om det inte händer något under en lång stund.

När fisken väl tar en torris sker det explosions artat. Åtminstone om man fiskar jätte dito.

Att dra en Booby eller en Muddler i ytan så det gurglar om den och den plogar fett, är ett annat sätt att få igång trög fisk.

Men i 95% av fallen, så här års är det ju streamers och nymfer som funkar bäst.
    Låter intressant, utifrån mina ekologi kunskaper så tyckte jag det lät konstigt med en torrfluga nalkandes december. Har du något tips på hur dessa ska fiskas in?
    Skillnaden mellan att fiska och se ut som en idiot är hårfin...

Kommentera

Tror inte det är något konstigt med att han rekommenderade torrfluga, dels för där är jäkligt enkelt att få fisk och han vill kanske sysselsätta en så länge det går eftersom det är 2 fiskar som gäller och det går att fylla den potten fort (oftast)

Jag själv har inte lyckats kroka någon uppe vid ytan nu i höst, dock haft fleratalet strikes uppe vid ytan då flugan ännu inte hunnit blivit blöt, sen att jag är slö på mothugg är en annan femma

Kommentera

ja sysselsätta eller tjäna mer pengar ^^

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
        0 svar
        197 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Teamkågeröd  
        Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
        3 svar
        231 visningar
        0 gillar