Ringsjön från land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ringsjön från land

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ringsjön från land

Någon som vet om det går bra att fiska från land i nån av ringsjöarna? Vid vilken sida är det lättast att komma ner till vattnet?

Vilken av de båda sjöarna är att rekommendera? Jag tänkte väl mest fiska efter gädda och abborre även om gös är en välkommen bifångst

Det kommer bli svårt tror jag. Båt är nästan ett måste. Bor själv 100 m ifrån sjön. Här nere vid oss i Sätofta kan man få gös, gädda o abborre om du står ute på brygga. Fast jag rek båt.

Kommentera

Ursprungligen postat av capros aper Visa inlägg
      Någon som vet om det går bra att fiska från land i nån av ringsjöarna? Vid vilken sida är det lättast att komma ner till vattnet?

Vilken av de båda sjöarna är att rekommendera? Jag tänkte väl mest fiska efter gädda och abborre även om gös är en välkommen bifångst
      Hyr en båt på vombsjön istället. Fiskekort och båthyra kostar nästan ingenting.

Kommentera

Det gäller bara att se upp med fiskebestämmelserna i Ringsjön.
        Man har flera underliga regler.
        Kolla på fiskevårdsområdets hemsida
        Reglerna ändras lika ofta som jag byter skjorta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sydkraftaren Visa inlägg
          Det gäller bara att se upp med fiskebestämmelserna i Ringsjön.
          Man har flera underliga regler.
          Kolla på fiskevårdsområdets hemsida
          Reglerna ändras lika ofta som jag byter skjorta.
          Vad menar för konstiga regler exempelvis?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cybermarre Visa inlägg
            Vad menar för konstiga regler exempelvis?
            Man får tex inte trolla/glindra längre enligt FVO. Men har man köpt fiskekort genom fiskeklubben i sjön så får man göra det...
            På FVO sidan angående trolling tidigare så var det max 2 spön per båt inte per person. Var man 4 pers i båten så fick man turas om med 2 spön.

Detta är konstiga regler!
            www.pikewallis.se

Kommentera

Dessutom har det plötsligt dykt upp en ny bestämmelse på fiskevårdsområdets hemsida, nämligen att det inte är tillåtet att fiska med djuprigg.
              Att fiska med djuprigg är som alla vet ett sätt att nå fiskar som står på djupet.

Kommentera

Dessutom har det plötsligt dykt upp en ny bestämmelse på fiskevårdsområdets hemsida, nämligen att det inte är tillåtet att fiska med djuprigg.
                Att fiska med djuprigg är som alla vet ett sätt att nå fiskar som står på djupet.
                Den regeln tycker jag har varit allmänt känd sedan länge, dock har den inte stått där vilket är jäkligt korkat.
                Sjön är inte så djup så att blya ner betena till önskat djup är inga större problem.

Men att man inte ens får trolla i en sjö som Ringsjön är otroligt konstigt. Behövs en rejäl utrensning av folk i den styrelsen med lite moderna tankesätt.
                www.pikewallis.se

Kommentera

Vad man däremot kan trycka är mycket konstigt är att medlemmarna i en lokal fiskeklubb tillåts trolla/slöjta/draga, det finns många benämningar på att "ro drag"
                  Man kan undra om det är tillåtet/lagligt att göra sådana skillnader på olika människor som löser fiskekort.

Kommentera

Vad man däremot kan trycka är mycket konstigt är att medlemmarna i en lokal fiskeklubb tillåts trolla/slöjta/draga, det finns många benämningar på att "ro drag"
                    Man kan undra om det är tillåtet/lagligt att göra sådana skillnader på olika människor som löser fiskekort.
                    Ja det hela låter mycket märkligt, undra hur de motiverar dethär... Varför det skulle vara skillnad på vissa fiskekort.
                    Undra vilka regler som gäller för de som har fiskerätt iom tomt i anknytning till sjön. En kompis har det...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                    0 svar
                    182 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Teamkågeröd  
                    Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                    3 svar
                    218 visningar
                    0 gillar