Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej har fiskat 3 pass efter HÖ på Ön men inte fått en ända HÖ bara en massa Horngäddor har tappat någon fisk som ag inte vet vad det var för fisk. Dom dragen jag använder är Spöket, Snaps 3 olika färger, Hansen stripper (felstavat) och en annan som ag inte vet namnet på. Jag har provat med snabb invevnig, spinstop har låtit strömmen ta draget..

Någon som har några fler tips, ÖN kanske inte är så bra??

Kommentera

• Rätt svårt med havsöring nu överlag tror jag, inte bara på Ön. De trängs ut av näbbisarna och vattnet börjar bli för varmt vilket gör att de mest rör sig på djupare vatten. Sena kväller, tidiga morgnar, kraftig pålandsvind är dock sådant som kan öka chanserna. Din teknik och dina beten är det säkerligen inget fel på.

Kommentera

• Kasta i motvind, och undvik platser där det finns massor av horngädda, annars kan det funka att följa pirarna istället för att kasta rakt ut.
        Tror utsikten och Ön är samma skit men prova båda, utsikten brukar inte bli lika överbefolkad.

Kommentera

• OK tack då kanske det är lika bra att lägga ner HÖ fisket nu ner det börjar bli varmt i vattnet??

Kommentera

• Nej följ bara det där med att kasta i motvind (pålands-vind) bege dig annars bort från Malmö, jag brukar ta Öring i Trelleborg/Gislövs området ända fram till i mitten av Juni, finns inte så mycket horngädda där så dom går ihop utan problem.

Kommentera

• Ska ditt idag försöka lite.

Kommentera

• Fick 5 st Horngäddor och en Torsk idag på ön fiske i ca 3 timmar

Kommentera

• Några makrillar har fångats senaste dagarna. Pappa fick en i onsdags.
                  Senast ändrad av niax; 2011-06-03, 07:23.

Kommentera

• Hur är det med Makrillen?? lönt att dra till Ön?? hur är det med HÖ nu svårt att få??

Kommentera

• Var på Ön idag Makrillen har kommit in eller i små mängder, hade en på som jag tappa såg aldrig den men tror att det var en Makrill, stod killar brevid mig som fick massa Makrillar en fick 8 st fyllde hela häcklan, bra storlek på dom med

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      208 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      233 visningar
                      0 gillar