Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Andreas som jobbar på båten har också fått en där inne nyligen när han metade ål så visst tar dom, jag stod bara på betongen vid Pelle-båten och roade mig med lite mete och väntade på att båten skulle gå så högg den. Tror inte det spelar så stor roll om du har räka eller sill det är mer slumpen om dom tar, Andreas fick sin på botten-mete....

Kommentera

• tack perp

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Andreas som jobbar på båten har också fått en där inne nyligen när han metade ål så visst tar dom, jag stod bara på betongen vid Pelle-båten och roade mig med lite mete och väntade på att båten skulle gå så högg den. Tror inte det spelar så stor roll om du har räka eller sill det är mer slumpen om dom tar, Andreas fick sin på botten-mete....
        Smart av den där Andreas att meta ål då detta är förbjudet på nämnda plats.
        KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

• Blir hans problem om dom kommer på honom, tror dom brukar stå vid gröna räcket på nätterna.....

Kommentera

• riktigt fint plattfisk, sill & ål fiske om kvällarna i trelleborgs hamn nu! det är inte lönt att komma innan 7-8 på kvällen. men när solen går mot sitt slut, och det blir mörkare ute, då jävlar kommer det igång rejält. man märker väldigt stor skillnad på huggen på bottenmetet (:

Kommentera

• Är makrillen borta nu för säsongen från bassängen eller är det bara ett temporärt avbrott? Var där ute idag och testade och det var stendött, hörde samma sak av de som var där. Sen en vecka tillbaka verkar det ha varit dött.

Hur är förresten skrubbemetet där ute nu för tiden. För några år sen så hängde jag där rätt mycket och fiskade skrubba, då fick man en hel del. Har testat några gånger sen Kronolotskajen byggdes om men då har det varit stendött. Jag kan ju ha prickat in dåliga dagar men tidigare så tyckte jag att man iaf alltid fick något på kroken. Nu verkar det bara vara krabbor som drar i räkorna.

/Kalle
              A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

• Osäker med skrubban men dom borde va där när sillen är där, testa att stå på betongfundamentet och kasta utåt därifrån, brukar funka fint på morgonen fram till 11:00-12:00 efter det kan då prova på motsatta sidan vid den lilla piren. Obs bara att vindar och strömmar har betydelse för om dom hugger eller inte, nordost vind är katastrof enligt mina erfarenheter.

Kommentera

• menar du de yttersta betongpirarna eller?

Förr fick jag mycket skrubba inne i bassängen men det var innan de rev den gamla betongkajen. Hur är kvällsfisket efter skrubba? Har bara fiskat dagtid tidigare då jag inte bodde direkt i närheten på den tiden så det blev mest dagtid på helgerna.
                  A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

• Japp jag menar den yttersta piren innan träbron som leder till den runda betongplattan, ställ dig mitt på den.

Kommentera

• Var ute på ett gryningspass i morse. Kom dit kl 05 ca. Vacker soluppgång och uppehåll. Mojnat betydligt. Men soluppgången och det vackra vädret var det enda jag fick glädja mig åt. Metade makrill och körde med häckla fram till kl 08. En sill totalt.

Däremot såg jag något för mig ganska märkligt. En två kilos gädda kom sakta sakta uppsimmande mot ytan strax utanför där jag stod. Helt vertikalt. Stack huvudet ovanför vattnet lite, vände och simmade ner igen. Gjorde detta beteende ett par tre gånger. Helt lodrät nästan hela tiden. Trodde nästan den hade något fel på nervsystemet eller någon annan åkomma. Någon som har sett något liknande eller har någon förklaring? Är ingen gäddexpert.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      208 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      233 visningar
                      0 gillar