Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Förr hade dom någon eller några dagar om året då en del fick meta i pildammarna men har ingen koll alls på det, finns ju massor av stora gräsätare som håller dammarna rena och dom gallrade väl på något sätt... finns rejäla fiskar av samma sort i dammarna borta vid ribban, det finns skyltar som talar om att det är fiskeförbud men vissa är nog både blinda och döva annars ställer man sig inte vid sidan om skylten och metar mitt på dagen

    Snart horngädde dags på Ön, får se hur skitigt det blir detta året,,, tycker dom kunde skylta upp något så folk fattade att fiskrens, fjäll, hela fiskar samt sopor inte skall ligga kvar när dom går hem,, jag tycker det är en heläcklig sörja Maj/Juni där ute.

    Kommentera


    • "Snart horngädde dags på Ön, får se hur skitigt det blir detta året,,, tycker dom kunde skylta upp något så folk fattade att fiskrens, fjäll, hela fiskar samt sopor inte skall ligga kvar när dom går hem,, jag tycker det är en heläcklig sörja Maj/Juni där ute."

      Ja det brukar vara riktigt illa ibland. Fast det värsta tycker jag nog inte är att det är "äckligt", utan mer den totalt ovärdiga behandlingen av fångsterna som många ägnar sig åt. En horngädda förtjänar samma behandling som andra arter dvs varsam återutsättning alternativt snabb avlivning om man vill laga till den.

      Kommentera


      • Visst är det roligt att titta på ungarna som får fisk för första gången och dom små familj sammankomsterna som pågår där med grillning och kaffedrickande, sorgligt nog är det ganska duktiga fiskare som svinar ner vilket mindre vana fiskare har en förmåga att ta efter....

        Om jag hade bott i dom relativt dyra nybyggda lägenheterna som ploppar upp överallt där ute hade jag inte varit glad för plastpåsar med horngädda utanför min trappa, inte heller fiskrens och sopor i närheten av där jag bor, skulle inte förvåna mig om det leder till fiske-förbud med tiden.

        Jag försöker bara föregå med gott exempel och slänga tillbaka horngäddan i vattnet , sen får man väl hoppas den klarar sig, dom rackarna är ganska omöjliga att behandla varsamt tack vare uppförandet.

        Vi får väl försöka föregå med gott exempel och hoppas det hjälper, hittills har det enligt mina erfarenheter funkat bra, får jag mer fisk en andra runt om och kastar längre har nybörjarna en förmåga att kopiera mig och inte dom som står vid sidan om och svinar ner.

        Någon som vet när turbåtarna skall flytta och var dom hamnar någon stans?
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-03-30, 13:03.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Visst är det roligt att titta på ungarna som får fisk för första gången och dom små familj sammankomsterna som pågår där med grillning och kaffedrickande, sorgligt nog är det ganska duktiga fiskare som svinar ner vilket mindre vana fiskare har en förmåga att ta efter....

          Om jag hade bott i dom relativt dyra nybyggda lägenheterna som ploppar upp överallt där ute hade jag inte varit glad för plastpåsar med horngädda utanför min trappa, inte heller fiskrens och sopor i närheten av där jag bor, skulle inte förvåna mig om det leder till fiske-förbud med tiden.

          Jag försöker bara föregå med gott exempel och slänga tillbaka horngäddan i vattnet , sen får man väl hoppas den klarar sig, dom rackarna är ganska omöjliga att behandla varsamt tack vare uppförandet.

          Vi får väl försöka föregå med gott exempel och hoppas det hjälper, hittills har det enligt mina erfarenheter funkat bra, får jag mer fisk en andra runt om och kastar längre har nybörjarna en förmåga att kopiera mig och inte dom som står vid sidan om och svinar ner.

          Någon som vet när turbåtarna skall flytta och var dom hamnar någon stans?

          fiskat på pisse viken och inte får att vara rasistit men det oftst dom som tar upp vilken storlek som helst så en som tip 3 st öringar som var max 10 cm jag sa till ha att dom måst minst vara 50cm då fick sur svar till backa nästan gåånge ser kommer ta fiske och slänga tillbacka den,,,,,,, slängar att i fiskar omm inte håller måtet fick på45 cmmen slängede i den det är förväligt att dessa folk inte kan hålla regler och dett r uftast folk frå andra länder, så jävla tråkigt det dom som ska växa till sig och lögga en massa rom.....

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
            "Snart horngädde dags på Ön, får se hur skitigt det blir detta året,,, tycker dom kunde skylta upp något så folk fattade att fiskrens, fjäll, hela fiskar samt sopor inte skall ligga kvar när dom går hem,, jag tycker det är en heläcklig sörja Maj/Juni där ute."

            Ja det brukar vara riktigt illa ibland. Fast det värsta tycker jag nog inte är att det är "äckligt", utan mer den totalt ovärdiga behandlingen av fångsterna som många ägnar sig åt. En horngädda förtjänar samma behandling som andra arter dvs varsam återutsättning alternativt snabb avlivning om man vill laga till den.


            håller med dig finns folk som leker med honrgäddorna och oftast är det ocj etnisk svenska det är inget rasist snack men sanningn är så....

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Ja jag tycker bättre om att stå där en inne i Trelleborg,
              har du fått några örningar och var är det man ska fiska är vadare som gäller??+

              Kommentera


              • jag fick faktsik en föra vecka i psisse viken ca samma storlek som din

                Kommentera


                • har du fått några örningar och var är det man ska fiska är vadare som gäller??
                  Jag brukar ställa mig i Hamnen i Gislövsläge där är det ok att stå och behövs inga vadare, även nere bakom Maxi brukar det va bra, menen där kan det stinka lite Trelleborg :blah

                  Har kommit upp på 6 godkända blänkare hittills i år så jag är väldigt nöjd, dock uteblir den riktiga roliga storleken som vanligt

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Craw Visa inlägg
                    håller med dig finns folk som leker med honrgäddorna och oftast är det ocj etnisk svenska det är inget rasist snack men sanningn är så....
                    Det känns som att ni drar alla icke etniska svenskar över en kam. Jag är själv utlänning men mina föräldrar har lärt mig att ha lika mycket respekt för människor som för naturen. Så som det finns rötägg bland utlänningar, finns det bland svenskar med. Jag uttalar mig för att jag har sett det med egna ögon när jag har varit ute och fiskat. Bara för att det finns ociviliserade utlänningar som inte har respekt för vare sig naturen och dess lagar eller andra människor, betyder det inte att alla är likadana!
                    Det är inte kul att läsa detta och bli sedd på det sättet när jag är ute och fiskar för att andra tar för givet att jag är likadan iom att jag är utlänning.
                    OBS! Jag påstår inte att ni är rasister och det tror jag inte heller utan jag vill bara be Er tänka på att det finns även civiliserade utlänningar som har samma respekt till naturens lagar och människor som ni har.

                    Kommentera


                    • Det känns som att ni drar alla icke etniska svenskar över en kam.
                      En familjeutflykt där dom sitter och äter, kanske grillar och fiskar lite är bara trevligt och inget jag tycker någon ska gnälla på även om det ibland kommer upp för små fiskar och ungarna är rädda att ta i dom.

                      Jag brukar träffa på folk från massa olika världsdelar när jag är ute och fiskar, 90% är duktiga fiskare och trevligt folk, själv tycker jag den sociala biten att stå och snacka lite skit samtidigt som man fiskar är lika viktig som att få fisk och då bryr jag mig inte från vilket land dom kommer bara dom är ok.

                      Folk från olika världsdelar har lite olika syn på fisket, tex. buddister säger ofta att man skall inte kasta något som går att äta så länge det finns en hungrig människa på jorden, vet inte om jag ska säga att vi eller dom har rätt ?

                      Idioter finns överallt från alla länder, den stora skillnaden jag upplever är att utlänningarna hörs mer och tränger sig bättre därför lägger man märke till dom på ett annat sätt.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 055 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X