Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad har ni för jobb egentligen i.o.m att ni fiskar på morgonen o mitt på dagen? Jag hoppas varje dag att jag skrappar en sån där "Plötsligt händer det" så att jag kan pensionera mig o fiska från morgon till kväll

    Kommentera


    • Ja vill man träffa folk som man kan undra när de jobbar så är Ön ett bra ställe. Åretruntläger för ledighetskommittén.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Arbetshäst Visa inlägg
        Vad har ni för jobb egentligen i.o.m att ni fiskar på morgonen o mitt på dagen? Jag hoppas varje dag att jag skrappar en sån där "Plötsligt händer det" så att jag kan pensionera mig o fiska från morgon till kväll
        Flex och ö-tidskomp är allt fiffiga påhitt! För övrigt är det kanske inte alla som jobbar nine-to-five längre...

        När vi ändå är igång kan vi ju samtidigt ta debatten om alla de som till synes har tid att sitta på arbetet och svara på inlägg på Fiskesnack
        Fiskekompisar? Logga ut och häng med CityPolarnas Fiskeklubb, där fokuset lika mycket är det sociala umgänget som själva fisket!

        Kommentera


        • Hehehe har man kontorsjobb så hittar man lite tid till att vara inne här med

          Kommentera


          • Det har tagits en del öring idag på kvällen. Topp på 73 cm.
            Mycket stor torskstim vid piren. Det var hugg nästan vid varje kast. Helt sjukt. Det var mycket länge sedan jag såg något liknande. Alla fick fisk.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av niax Visa inlägg
              Det har tagits en del öring idag på kvällen. Topp på 73 cm.
              Mycket stor torskstim vid piren. Det var hugg nästan vid varje kast. Helt sjukt. Det var mycket länge sedan jag såg något liknande. Alla fick fisk.
              kanske frågan känns dumt men jag bor i stockholm i vilken del av ön är det piren som du talar och vad är den bästa tiden att fiska på ön. Jag reser till där på fredag och jag skulle vilja ditt råd, vill vet också om det finns parkering för bilen.

              Kommentera


              • http://maps.google.se/maps?hl=sv&cp=...ed=0CB8Q8gEwAA

                Där A står är Ön (alltihop) piren får du längst ut till höger som en spets.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  http://maps.google.se/maps?hl=sv&cp=...ed=0CB8Q8gEwAA

                  Där A står är Ön (alltihop) piren får du längst ut till höger som en spets.
                  Tack så mycket Jorgen

                  Kommentera


                  • Förr i tiden så stod en kompis på ön rakt fram när du kommer från stan och sen rätt ner. Han drog öring kvällstid nästan varje gång med ett Blankt Wiggler.

                    Norra piren (den du ser som lång smal udde) är det dessutom lättare få torsk också. Utmed hela den udden på utsidan har du en platt gjuten botten där ål och skrubba brukar samlas om du skall bottenmeta. Det har varit en kaj där man lagt till fartyg för hämta cement en gång i tiden. I hamnbassängen på insidan längre in kan du få makrill när det är säsong. Och sill givetvis.

                    Nu är det rätt bebyggt på ön och öringen är skygg. Så jag vet inte hur bra Ön är numera för öring.

                    Däremot får jag öring (eller tappar öring är just nu närmare sanningen) nere i Klagshamns hamns utsidor varje kväll jag är ute. Tappade igår och i förrgår. Innan dess 1 öring två tappade, innan dess två öringar och 1 tappade. Där är gott om öring bara man hittar rätt ställe.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
                      ... Däremot får jag öring (eller tappar öring är just nu närmare sanningen) nere i Klagshamns hamns utsidor varje kväll jag är ute. Tappade igår och i förrgår. Innan dess 1 öring två tappade, innan dess två öringar och 1 tappade. Där är gott om öring bara man hittar rätt ställe.
                      Är det där jag markerat med rött du menar? Själv brukar jag och familjen jaga näbbgäddorna från piren (markerat med blått).

                      Click image for larger version

Name:	klagshamn.png
Views:	1
Size:	655,1 KB
ID:	1762606
                      // Sickan
                      Skurup, Skåne

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      191 055 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      591 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X