Ursprungligen postat av niax
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
kanske frågan känns dumt men jag bor i stockholm i vilken del av ön är det piren som du talar och vad är den bästa tiden att fiska på ön. Jag reser till där på fredag och jag skulle vilja ditt råd, vill vet också om det finns parkering för bilen.
-
Det har tagits en del öring idag på kvällen. Topp på 73 cm.
Mycket stor torskstim vid piren. Det var hugg nästan vid varje kast. Helt sjukt. Det var mycket länge sedan jag såg något liknande. Alla fick fisk.
Lämna en kommentar:
-
Hehehe har man kontorsjobb så hittar man lite tid till att vara inne här med
Lämna en kommentar:
-
Flex och ö-tidskomp är allt fiffiga påhitt!Ursprungligen postat av Arbetshäst Visa inläggVad har ni för jobb egentligen i.o.m att ni fiskar på morgonen o mitt på dagen?
Jag hoppas varje dag att jag skrappar en sån där "Plötsligt händer det" så att jag kan pensionera mig o fiska från morgon till kväll 
För övrigt är det kanske inte alla som jobbar nine-to-five längre...
När vi ändå är igång kan vi ju samtidigt ta debatten om alla de som till synes har tid att sitta på arbetet och svara på inlägg på Fiskesnack
Lämna en kommentar:
-
Ja vill man träffa folk som man kan undra när de jobbar så är Ön ett bra ställe. Åretruntläger för ledighetskommittén.
Lämna en kommentar:
-
Vad har ni för jobb egentligen i.o.m att ni fiskar på morgonen o mitt på dagen?
Jag hoppas varje dag att jag skrappar en sån där "Plötsligt händer det" så att jag kan pensionera mig o fiska från morgon till kväll
Lämna en kommentar:
-
Sjukt långa kast från Ön idag på morgonen, med vinden rakt i ryggen. Någon form av skolklass var där och skrämde bort öringen, men en o annan näbbis och torsk kom upp ur vattnet. Grannen på betongfundamentet hade fått ett tiotal finfina torskar under morgonen. Då hade han iofs stått där sen kl 04...
Lämna en kommentar:
-
Håller helt med niax, har sett stora Öringar komma upp lite överallt där ute. Mitt Pb tog jag på sista utbuktningen på betongfundamentet,(silvrigt wiggler 60 gr) har även sett riktigt rejäla fiskar komma upp mellan betongplattan och piren,några av mina bekanta har tagit sina Pb borta vid dom gråa husen. man kan gå lite efter strömmens uppförande och se till att veva med den annars är det bara att gå runt och nöta, dom finns där någonstans någon tid på så dagen ge inte upp...
Lämna en kommentar:
-
Det går inte säga vilken tid eller vilka drag som är bäst. Man måste testa lite olika tider. Alla drag som rör sig någårlunda bra i vattnet mellan 20-50 gram duger. Mina personliga favorit färger är silver, mässing, grönt och blått.
Bästa sträckan är från där dykarna brukar dyka fram till dem grå husen.
Jag har testat med fluga men gjorde inte många kast. Det behövs sjunkande bombarda.
Lämna en kommentar:
-
Det var som tusan... Du har inte lust att berätta något om var på Ön och med vilka beten Niax?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg