Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det brukar väl vara ganska gott om skrubba vid ön nu i april, men tyvärr inte så jättestora?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
      Det brukar väl vara ganska gott om skrubba vid ön nu i april, men tyvärr inte så jättestora?
      Nä, de jag har sett som kommit upp har varit små. För min del är det länge sen jag har haft något riktigt bra skrubbefiske på Ön. Egentligen inte sen de byggde om Sundskajen och rev den gamla kajen. Vet inte om de gjorde några muddrings- eller andra bottenarbeten som kan ha påverkat.
      A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

• var i trelleborgs hamn står du och när på dygnet?

Ursprungligen postat av andyyyy Visa inlägg
        Hur ser det ut med sill? Kan man stå inne i bassängen å ta sill på dagarna eller är de solnedgång som gäller?
        Jag brukar stå i trelleborgs hamn och fiska sill med häckla, där är jättebra, hur ser där ut nu? Någon som vet? Jörgen?
        var i trelleborgs hamn står du och när på dygnet?

Kommentera

• Något nytt från ÖN?

Ingen horngädde rapport?

Kommentera

• Ingen horngädde rapport?
            Jag hörde av en butiksägare att någon enstaka hade kommit upp under veckan, som jag förstått det har du aldrig fiskat på ön så ett råd är att du åker dit jäkligt tidigt på morgonen nu när folk fiskar horngädda, helst före 07:00 efter det är alla vettiga platser upptagna ...

Försök ställa dig i någon hörna så du har en sida fri från andra fiskare annars är risken stor att det dyker upp några som inte kan kasta rakt och då kommer du antagligen få tillbringa mer tid med att trassla ut linor en att fiska
            Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-04-26, 06:17.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hansnubben Visa inlägg
              Något nytt från ÖN?

Ingen horngädde rapport?
              Jorå, igår blev det lite napp på horngädda och sen vart bra med napp för del folk som stod ut och fiskade längst ut vid stenar,kunde fasen inte se vad det vart för typ av fiskeart pgr av den avstånden men det blev gott om napp för dem i alla fall, detta vart igår vid 13 tiden vid öresundsbron.

Kommentera

• va vid brofästet idag tappade 4 horngäddor å fick upp 3 st, hemtagna å ska rökas om en kvart. var även där i torsdags på kvällen, fick upp en horngädda å en torsk, båda återutsattes, man kan få upp mycket torsk där, dessvärre är dom små. tycker det är fett tråkigt å blir väldigt upprörd över att där ligger typ 40 torskhuvud som tillhör torskar långt under godkänt mått... snälla ta inte upp småfisk.

fick tips idag om att det kommer in en del havsöringar i bassängen på ön (där torskturs båtarna står) Flötmete med tobis / räkor hugger dom på. men återigen, är fisken för liten så i med den igen.
                Senast ändrad av andyyyy; 2014-04-26, 18:56.

Kommentera

• Generellt är det jäkligt mycket småtorsk längs med malmökusten nu. Tog ett jiggpass igår vid västra hamnen. Jäklar vad pigga de små rackarna är, riktigt roliga. Jag var endast nära på en större. Den låg på 4-5 kg och hade den hela vägen in till håvningen men jag antar att det var en hona för den vände och stack så fort den såg mig...

Kommentera

• Kompisen fick en horngädda vid Svanshall igår. Så dom är nog här.

Kommentera

• tog en horngädda i Trelleborg idag, så dom e här oxå

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      204 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      233 visningar
                      0 gillar