Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Sist funkade det bra på torskhäckla (modell "krimskrams") vilken fick agera bottenmete, agnat med räkor.
-
Vi har fått på räka när vi fiskade plattfisk. Borstmask ska tydligen vara det bästa.
Lämna en kommentar:
-
Idag var det helt dött. Fiskade från 17.30 till 20.45. Resultat: En krabba. Inte ens ett litet hugg från en torsk. Nån som fått nått idag?
Lämna en kommentar:
-
Jag och två polare lyckades plocka 4-5 stycken på bottenmete i förrgår, dock var det dålig storlek på torskarna.
Lämna en kommentar:
-
I måndags var det grymt bra torskfiske från land. Jag och min sambo drog tillsammans upp 8 torskar kring kilot med topp på 1,35 kg på en och en halv timme. Utöver dessa två metade plattisar och en sillajävel som tog på 40g wiggler (!) och ca 5-7 tappade torskar till. Krokas dåligt, de är hårda i käften.
I tisdags lite sämre, 2 upptagna torskar och ca 5 tappade. Igår 3 upptagna torskar och 6 tappade. Nu tar vi paus, måste se över utrustningen. Det går åt både drag och lina, där är mycket skit på bottnen.
En notis: Släpp i de små igen! Ta bara hem de godkända och inte mer än vad som kan ätas upp därhemma.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Craw Visa inläggHur stora är torskarna??? ja tänk på att HÖ är fredad till 20110101 tror jag??
Torskarna är runt 1-2 kg. Ovanligt med större.
Lämna en kommentar:
-
Hur stora är torskarna??? ja tänk på att HÖ är fredad till 20110101 tror jag??
Lämna en kommentar:
-
Då har man juh tur,mina favoriter är silverfärgade som jag använder Ofta.
Brukade köpa dessa i 3-pack i Coop forum innan( 28gr )
Dessa var bäst tyckte jag då blyet var gjutet ihop med draget.Någon som vet vart dessa torskdrag säljes i 3-pack fortf?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
208 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg