Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fiskeglädje
    replied
    Ursprungligen postat av Hansnubben Visa inlägg
    Något nytt från ÖN?

Ingen horngädde rapport?
    Jorå, igår blev det lite napp på horngädda och sen vart bra med napp för del folk som stod ut och fiskade längst ut vid stenar,kunde fasen inte se vad det vart för typ av fiskeart pgr av den avstånden men det blev gott om napp för dem i alla fall, detta vart igår vid 13 tiden vid öresundsbron.

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Ingen horngädde rapport?
    Jag hörde av en butiksägare att någon enstaka hade kommit upp under veckan, som jag förstått det har du aldrig fiskat på ön så ett råd är att du åker dit jäkligt tidigt på morgonen nu när folk fiskar horngädda, helst före 07:00 efter det är alla vettiga platser upptagna ...

Försök ställa dig i någon hörna så du har en sida fri från andra fiskare annars är risken stor att det dyker upp några som inte kan kasta rakt och då kommer du antagligen få tillbringa mer tid med att trassla ut linor en att fiska
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-04-26, 06:17.

Lämna en kommentar:

• Hansnubben
    replied
    Något nytt från ÖN?

Ingen horngädde rapport?

Lämna en kommentar:

• lakritstrollet
    replied
    var i trelleborgs hamn står du och när på dygnet?

Ursprungligen postat av andyyyy Visa inlägg
    Hur ser det ut med sill? Kan man stå inne i bassängen å ta sill på dagarna eller är de solnedgång som gäller?
    Jag brukar stå i trelleborgs hamn och fiska sill med häckla, där är jättebra, hur ser där ut nu? Någon som vet? Jörgen?
    var i trelleborgs hamn står du och när på dygnet?

Lämna en kommentar:

• Kalle Mandelstam
    replied
    Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
    Det brukar väl vara ganska gott om skrubba vid ön nu i april, men tyvärr inte så jättestora?
    Nä, de jag har sett som kommit upp har varit små. För min del är det länge sen jag har haft något riktigt bra skrubbefiske på Ön. Egentligen inte sen de byggde om Sundskajen och rev den gamla kajen. Vet inte om de gjorde några muddrings- eller andra bottenarbeten som kan ha påverkat.

Lämna en kommentar:

• Barramundi
    replied
    Det brukar väl vara ganska gott om skrubba vid ön nu i april, men tyvärr inte så jättestora?

Lämna en kommentar:

• Hansnubben
    replied
    Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
    Jag har sällan upplevt det som en fara eller problem. Dels är passagen inte vidare högtrafikerad, dels är det så djupt att linan sällan hamnar i vägen för de båtarna som passerar. Även om man skulle få flytta på betet vid varje båtpassage så är det inga problem då det är så sällan. Vid mete efter skrubba är det dessutom bara bra att hålla betet i rörelse.
    okej tack för tipsen! du får gärna slänga in några andra tips på bra fiske på ön där en amatör kan ha bra fiske också tid på dygn, bete o andra tips! Uppskattar hjälpen

Lämna en kommentar:

• Kalle Mandelstam
    replied
    Ursprungligen postat av Hansnubben Visa inlägg
    Haha okej, men angående båtarna? krockar dom med linan om man metar?
    Jag har sällan upplevt det som en fara eller problem. Dels är passagen inte vidare högtrafikerad, dels är det så djupt att linan sällan hamnar i vägen för de båtarna som passerar. Även om man skulle få flytta på betet vid varje båtpassage så är det inga problem då det är så sällan. Vid mete efter skrubba är det dessutom bara bra att hålla betet i rörelse.

Lämna en kommentar:

• Hansnubben
    replied
    Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
    ALLT går in där. HÖ, torsk, sej, skrubba, makrill, sill, tobis, gädda, horngädda, abborre... Take your pick!

Allt i olika utsträckning och vid olika tider förstås...
    Haha okej, men angående båtarna? krockar dom med linan om man metar?

Lämna en kommentar:

• Kalle Mandelstam
    replied
    ALLT går in där. HÖ, torsk, sej, skrubba, makrill, sill, tobis, gädda, horngädda, abborre... Take your pick!

Allt i olika utsträckning och vid olika tider förstås...

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
0 svar
208 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Teamkågeröd  
Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
3 svar
233 visningar
0 gillar