Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
va där en stund ikv å kasta lite me wigglers. killen bredvid drog rätt mkt sill å de blev ingen torsk för mig. blir nog en sväng imorgon kväll igen!
-
Torsken har börjat komma in på det grunda för att frossa i krabbor!
Sillen är här för fullt. Där är torsk hela dagen men brukar peaka i gryning/skymning.
Makrill har jag inte fått på ett tag nu. Gråsejen har lugnat sig också tycker jag.
Lämna en kommentar:
-
All sill & makrill borta? När nappar torsken om den är inne. Drar dit en svöng å provar
Lämna en kommentar:
-
Om inte torsken börjat komma in är där inget speciellt.Att kasta efter just nu?
Lämna en kommentar:
-
Tjena. Tänkte ut en sväng imorrn å kasta lite, vad är där
Att kasta efter just nu? Och vilken tid på dygnet?
Lämna en kommentar:
-
Jag har en liten aning om vem det är, han gnäller på folk som får abborre i kanalen, han ritar ut mått på betongpiren så folk ska kunna mäta sina torskar, nu gav han sig på dig för du råkade kroka en öring, jag har varit med när han börjat skrika på folk för dom sparat för små öringar när dom fått stor sill osv. skit i honom, jag har käftat med emot några gånger men det är inte värt besväret...jag har rätt att ringa polisen"
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av jiggmaster Visa inläggFan så störiga "mr. i-think-know-it-all-and-i-want-everybody-to-hear-about-it" människor det är där ibland.... var där igår och letade efter torsk med jigg, fick istället en Havsöring runt 60 cm, fick åka tillbaka såklart, är fullt medveten om dess fiskebestämmelser / fredningstider etc, men det är helt omöjligt att inte få en havsöring ibland ändå om du "inte fiskar efter havsöring"..... men det hjälper inte, nån äldre gubbe kom fram till mig omedelbart och började gapa, "man får inte fiska havsöring nu!! får inte fiska dom förän 31 december!! jag har rätt att ringa polisen".... osv... och sen bara vände ryggen och stack därifrån......
Sådär är det ju, fiskar men efter rovfiskar som äter samma föda så fångar man ofta andra arter än den tilltänkta för dagen.
Bara att sätta tillbaka o hoppas den växer lite till fram till januari. Fångat massa torsk under säsongen när jag jagat öringen. Finns det sill och tobis så är ju både torsk och öring i närheten.
Idioter finns överallt, inget att bry sig om, fast man får lust att sopa till dom ibland.....
Lämna en kommentar:
-
Fan så störiga "mr. i-think-know-it-all-and-i-want-everybody-to-hear-about-it" människor det är där ibland.... var där igår och letade efter torsk med jigg, fick istället en Havsöring runt 60 cm, fick åka tillbaka såklart, är fullt medveten om dess fiskebestämmelser / fredningstider etc, men det är helt omöjligt att inte få en havsöring ibland ändå om du "inte fiskar efter havsöring"..... men det hjälper inte, nån äldre gubbe kom fram till mig omedelbart och började gapa, "man får inte fiska havsöring nu!! får inte fiska dom förän 31 december!! jag har rätt att ringa polisen".... osv... och sen bara vände ryggen och stack därifrån......
Lämna en kommentar:
-
Har ni slutat fiska grabbar eller vad händer.
Va ute på betongfundamentet igår me en kompis mellan halv 8 - halv 10. 25 stora romfyllda sillar blev det. När det slutade bappa drog vi in till bassängen, där drog vi en stor makrill på sillhäcklan.
Lämna en kommentar:
-
Hände nåt mkt konstigt igårkväll, kom till bassängen 10-11 tiden. Såg stora sillstimm precis under oss, så vi drog ner häcklorna och stog och ryckte i stimmet i 2 timmar och deog upp 5 fiskar, varav 3 var som blev ryckta i ryggen.
Varför nappar dom inte om man står med häcklan i stimmet i 2 timmar?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
208 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg