Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jorgen.mansson
    replied
    Snaps alltså, får bli nästa inköp! Är snaps och wiggler i grund och botten samma typ av drag, eller helt olika?
    Wiggler är det dom brukar kalla vanliga torskdrag, dom har ungefär samma form men wiggler har en blyklump på ena sidan som syns , snaps blyklump syns inte på samma sätt den är lackad i dragets färg. Tycker du skall köpa ett par silverfärgade Wiggler 40 gr samt snaps dragen, om det är strömt far snaps runt som ett flöte i vattnet och du får svårt att fiska med strömmen, det försämrar chansen till öring som brukar ställa sig mot strömmen/vågorna.

Lämna en kommentar:

• Arbetshäst
    replied
    Btw...kan ni rekommendera en hyfstad bra haspelrulle för max 500? En av de andra jag har har pajat.
    Skall ha det till mina döttrar när de följer med mig o fiskar så det behöver inte vara någon highttech

Lämna en kommentar:

• Arbetshäst
    replied
    Ursprungligen postat av niax Visa inlägg
    Tackar!

Lovande dag för fiske ikväll! Får bara hoppas att febern släpper

Lämna en kommentar:

• niax
    replied

Lämna en kommentar:

• Arbetshäst
    replied
    Dagensfångst blev 4 torskar mellan 50-60 cm. Två tagna på lernacken på förmidagen dem andra två på ön på kvällen precis innan mörkret och när alla andra har gått hem Det kunde bli betydligt mer torsk på lernacken var tvungen att sticka. Såg att torsken har ätit en hel del små fisk.
    Alla torskar tagna med snaps draget 30 g i färgen guld. Det är min favorit. Ingen färg som försvinner med tiden. Börjar det bli matt ät det bara att polera med autosol eller rubbing eller annat slipmedel. Priset är också bra 3 st för 100 kr.
    Det går kasta långt med samtidigt som den simmar bra. Det mest kompletta kustdraget för fiske i malmöområdet.
    Vilken affär har 3 för 100?

Lämna en kommentar:

• Arbetshäst
    replied
    Dagensfångst blev 4 torskar mellan 50-60 cm. Två tagna på lernacken på förmidagen dem andra två på ön på kvällen precis innan mörkret och när alla andra har gått hem Det kunde bli betydligt mer torsk på lernacken var tvungen att sticka. Såg att torsken har ätit en hel del små fisk.
    Alla torskar tagna med snaps draget 30 g i färgen guld. Det är min favorit. Ingen färg som försvinner med tiden. Börjar det bli matt ät det bara att polera med autosol eller rubbing eller annat slipmedel. Priset är också bra 3 st för 100 kr.
    Det går kasta långt med samtidigt som den simmar bra. Det mest kompletta kustdraget för fiske i malmöområdet.

Skall genast införskaffas . Tack för tipset

Lämna en kommentar:

• Arbetshäst
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Kustwobblers och vanliga metall drag , Gladsax,strix,spöket är vad jag har i min låda, 28-40gr sedan har jag lite snaps och kullen drag i blanka färger också, snaps 30 gr och kullen 28-40gr köp sedan några wiggler 28-60 gr i färg krabban eller silver så behövs det nog inte mer, kustwobbler använder jag när det är mycket skit i vattnet eller grunt,låter strömmarna/djupet bestämma vikten, vid klart , rent vatten metalldragen, låter även där strömmar och djup bestämma vikten på dragen.
    Tack för tipsen!

Lämna en kommentar:

• niax
    replied
    En annan favorit när snaps 30 g inte räcker till är wiggler 40 g i messingfärg. Farsan har tagit många öringar med just denna drag med topp på 5.9 kg 95 cm utlekt tyvär. Fångad på Ön.
    Senast ändrad av niax; 2012-04-12, 22:56.

Lämna en kommentar:

• lex
    replied
    Putsa inte upp dom. Är ofta ännu bättre med lite patina på

Lämna en kommentar:

• ChristianA
    replied
    Snaps alltså, får bli nästa inköp! Är snaps och wiggler i grund och botten samma typ av drag, eller helt olika?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
0 svar
204 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Teamkågeröd  
Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
3 svar
233 visningar
0 gillar