hur är det med torskchanser framåt sommaren
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Id måste väl ändå vara värre? Fast jag har fiskat Id med fluga när de lekte i Barnviken i tusentals. Det var rätt häftigt. Stora jävlar.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggVi hade någon tråd här på FS vilken som var Sveriges tråkigaste fisk och jag sa Torsken, både utseendet lukten och slöheten gjorde att jag såg den som en klar vinnare....
En och annan Abborre small på också.
Kommentera
-
Inte enligt mig... Kanske mörten och som du sa id kan konkurrera men tvivlar, dom är betydligt mer selektiva när det gäller mat och sprattlar när man krokat dom, en stor id kan faktiskt fightas ganska bra, torsken hugger på nästan vad som helst, hänger som en plastpåse på kroken och luktar bajs när man rensar dom...Id måste väl ändå vara värre?
Men fileade och färdiga blir dom betydligt roligare en både id och mört...
Kommentera
-
Blev det nån morgontorsk?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggNästan perfekt,, hade varit lite bättre med sydväst vind men strömt är det samma som torsk, får väl ge det en test på morgonen i morgon, är så förbannat trött på alla hd som kommer och klipper betet så fort det landar i vattnet.
Tror jag provar med krabban färg på wiggler för att undvika dom gröna så gott det går.
Skitfiske
Kommentera
-
Håller inte riktigt med om det här snacket om torsken som en dålig fighter, känns mest som en gammal myt som envisar sig kvar. Okej, fiskar man på djupare vatten så lägger ju torsken av på vägen upp pga tryckförändringen. Men grundvattenstorsk fightar bättre än många andra arter på våra breddgrader skulle jag säga. Okej att den inte hoppar och har sig som en öring, men å andra sidan ställer den ju sig på botten och stångar vilket kan ge rätt skönt spöböj när man kör med en lätt öringutrustning.Ursprungligen postat av Jens040 Visa inläggTack, ska definitivt dra upp flera. God matfisk, synd att den inte fightas. Det är som att dra upp en säck potatis eller en liten sumobrottare
Kommentera
-
Grattis, snyggt jobbat! Och söndagsmorgnar ska ju helst vara lata..Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggNej jag var för lat i morse, körde inte till Malmö, stannade i Gislövs hamn och tog en godkänd Öring samt en massa hd, skall ut igen senare idag och se om jag kan hitta en Öring till....
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
208 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg