Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur är det med torskchanser framåt sommaren
    Morgon och kväll, med mycket strömmar, tror krabbedrag/orange jiggar funkar bäst när det blir varmare.

Kommentera

• Tack, ska definitivt dra upp flera. God matfisk, synd att den inte fightas. Det är som att dra upp en säck potatis eller en liten sumobrottare

Kommentera

• synd att den inte fightas.
        Vi hade någon tråd här på FS vilken som var Sveriges tråkigaste fisk och jag sa Torsken, både utseendet lukten och slöheten gjorde att jag såg den som en klar vinnare....

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Vi hade någon tråd här på FS vilken som var Sveriges tråkigaste fisk och jag sa Torsken, både utseendet lukten och slöheten gjorde att jag såg den som en klar vinnare....
          Id måste väl ändå vara värre? Fast jag har fiskat Id med fluga när de lekte i Barnviken i tusentals. Det var rätt häftigt. Stora jävlar. En och annan Abborre small på också.

Kommentera

• Id måste väl ändå vara värre?
            Inte enligt mig... Kanske mörten och som du sa id kan konkurrera men tvivlar, dom är betydligt mer selektiva när det gäller mat och sprattlar när man krokat dom, en stor id kan faktiskt fightas ganska bra, torsken hugger på nästan vad som helst, hänger som en plastpåse på kroken och luktar bajs när man rensar dom...

Men fileade och färdiga blir dom betydligt roligare en både id och mört...

Kommentera

Nästan perfekt,, hade varit lite bättre med sydväst vind men strömt är det samma som torsk, får väl ge det en test på morgonen i morgon, är så förbannat trött på alla hd som kommer och klipper betet så fort det landar i vattnet.
              Tror jag provar med krabban färg på wiggler för att undvika dom gröna så gott det går.

Skitfiske
              Blev det nån morgontorsk?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jens040 Visa inlägg
                Tack, ska definitivt dra upp flera. God matfisk, synd att den inte fightas. Det är som att dra upp en säck potatis eller en liten sumobrottare
                Håller inte riktigt med om det här snacket om torsken som en dålig fighter, känns mest som en gammal myt som envisar sig kvar. Okej, fiskar man på djupare vatten så lägger ju torsken av på vägen upp pga tryckförändringen. Men grundvattenstorsk fightar bättre än många andra arter på våra breddgrader skulle jag säga. Okej att den inte hoppar och har sig som en öring, men å andra sidan ställer den ju sig på botten och stångar vilket kan ge rätt skönt spöböj när man kör med en lätt öringutrustning.

Kommentera

• Blev det nån morgontorsk?
                  Nej jag var för lat i morse, körde inte till Malmö, stannade i Gislövs hamn och tog en godkänd Öring samt en massa hd, skall ut igen senare idag och se om jag kan hitta en Öring till....

Kommentera

Nej jag var för lat i morse, körde inte till Malmö, stannade i Gislövs hamn och tog en godkänd Öring samt en massa hd, skall ut igen senare idag och se om jag kan hitta en Öring till....
                    Grattis, snyggt jobbat! Och söndagsmorgnar ska ju helst vara lata..

Kommentera

• Dagens fångst
                      Från piren på kvällen.
                      Click image for larger version

Name:	DSC03240.JPG
Views:	1
Size:	581,0 KB
ID:	1762829

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      208 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      233 visningar
                      0 gillar