Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cupid
    replied
    Gamla hederliga silver/koppar färgade drag.

Senast ändrad av Cupid; 2010-10-04, 12:33.

Lämna en kommentar:

• Tosun
    replied
    Vad fiskar ni upp torsken med?Jigg?

Lämna en kommentar:

• Cupid
    replied
    va fin fiske igår, va vid ön från 11:00 till 19:00. Fick 6 torsk på ca: 10kg, sen gick jag testa min lycka med lite sill, fick 36 st på ca: 1 timme.

Lämna en kommentar:

• niax
    replied
    Klart man kan ta torsk med havsöringsspö det gör jag Det är roligt men det får inte vara för mjukt annars går det inte få upp fisken från botten. Linan slits av när det kommer i kontakt med stenar.
    Det finns havsöring! Det var en som fick havsöring på småbåtshamnen fick jag veta av pappa. Finns det där finns det också på Ön. Nu när det finns fin ström är det inte omöjligt.
    Senast ändrad av niax; 2010-10-03, 19:53.

Lämna en kommentar:

• niax
    replied
    Jag var ute på Ön idag igen. Torskarna kämpar bra där uteMan får kämpa för att få upp torsken brån botten. Det är en bred ström som går där ute. Idag fick jag 4 st. Jag var lite på småbotshamnen i Limhamn också men fick inget. Det förvånar mig. Fassan som är flitig fiskare fick 11 st igår och några idag också vid lunch på samma plats.

Lämna en kommentar:

• fishing
    replied
    Ja jag vet, jag ställde en fråga bara. Ville bara veta så att man kan försöka undvika att få såna, även om det är svårt att undvika.
    Men var på ÖN ska man fiska? Är sugen att dra dit i morgon.

Jag kör spinnfiske.
    Senast ändrad av fishing; 2010-10-03, 18:02.

Lämna en kommentar:

• Giants
    replied
    Tänk på att Havsöringen är fredad!!

Lämna en kommentar:

• fishing
    replied
    Fint. Har bara fiskat torsk från båt med båtspö.
    Men tror du man kan ta torsk på ett spö som är lämpad för havsöring och lina som är lämpad till gädda?

Finns där havsöring nu vid Ön? Eller det finna kanske ingen där alls?

Lämna en kommentar:

• niax
    replied
    Torsk från ön

Det har börjat komma upp en del torsk. Jag fick 5 st i torsdags på kvällen en timme innan solens nedgång. Fiska vid höghusen i slutet av grusvägen. Fiska gärna av kusten en 100 m.
    Det var två båtar som nästan kom upp på land för att fånga torsk när dem såg mig få upp fisk. Har fått fångsrapporter av andra på samma plats. Testa!!!

Lämna en kommentar:

• TheBigDipper
    replied
    Fiskade längst ute på ön idag i full storm.. Fick två havsöringar som fick släppas tillbaka igen och ett par ynkligt små horngäddor som även de fick simma iväg.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
0 svar
204 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Teamkågeröd  
Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
3 svar
233 visningar
0 gillar