Bjeverödsdammarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjeverödsdammarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var dit i dag med gurio. Inte en fena vare sig fick eller kände vi. Detta trots en del vak i både lilla och stora dammen. Testade det mesta i flug väg. Såsom nymfer, torr flugor och Fjädermygg puppor. Och gurio synade botten i sina spinn betes lådor men icke! Så är fisket i bland. Får ladda batterierna och komma igen litet senare.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-07, 18:24.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Jasså det blev inget? Trodde jag inte eftersom det vakade så pass när jag var där.
      Men men ibland vill dom inte. Tyvärr störde jag oxå dig på par hugg. =)

Kommentera

• Nä, de var på sitt tjurigaste humör i går. Men det hör ju som sagt till fisket att det blir en och annan "blank dag".

Nä, du störde inte alls! Jag kunde ju ha varit litet mer uppmärksam å andra sidan. Men så är det ju med torr fluge fisket. Man kan stirra på flugan i en timme utan att det händer något. Men tar man sedan bort blicken för en sekund så kan man ge sig fan på att firren är där!

Jag tror dessutom att de 2 firrarna bara visade ett milt intresse för den där svarta flyt nymfen ( Johan Klingbergs Pluppen) jag hade på tafsen då vi satt och snackade. De small ju inte på direkt. Och jag kände heller inget när jag lyfte spöt. Tror att de bara kollade in läget och sedan anade argan list och drog vidare. För jag fiskade ett ganska långt tag med den sedan du hade åkt utan mista tecken på liv.

Men man kan ju inte låta bli att undra vad det var för insekt de vakade på? En del av vaken var ju riktiga nymf vak där fisken visade ryggen som en val gör när den är i yt läge. Skumt var det iaf.

Edit. Jag t.om. i ren desperation testade med 0.14 tafs och en #18 Fjädermygg puppa på slutet.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-08, 11:26.

Kommentera

• Nytt inlägg med bild på rekordfisken i Bjeveröd.

Kommentera

• Grym firre! Ett stort grattis till fångst mannen.

Kommentera

• Tänkte ge mig ut där imorgon om vädret det tillåter en att vara utomhus

Några tips på vägen?

//
              Jadu

Kommentera

• Öringen är på gång igen!
                Min grabb fick en idag. Sin första egen fångad fisk! Han har drillat innan men då har han tyckt att han inte fångat den på "riktigt".

Click image for larger version

Name:	IMG_1344.jpg
Views:	1
Size:	612,4 KB
ID:	1762713

Kommentera

• Blir en ny storfiskare i familjen nu då. Kul!

Kommentera

• 2fina öringar blev det landat igår.

Togs i stora dammen då min rulle till flugspöt bestämde sig för att trilla isär fick det bli att ta fram spinnspöt
                    napp på 3kastet och därefter tappade jag 3 och hade ett par efterföljande som vände vid kanten.

Kanon fiske trots den blåst som var.
                    //
                    Jadu
                    Bifogade filer

Kommentera

• Kul att det funkade fast det blåste som tusan!
                      Provade fluga idag en stund men med 4#an så gav jag upp efter en fluga i nacken.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      181 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      218 visningar
                      0 gillar