Bjeverödsdammarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bjeverödsdammarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej!

Verkar inte bli något fiske i morgon heller fick jag veta nu. Kompisen fick inte ledigt.

Nä, jag tror det är lika bra att jag väntar tills du ger grönt ljus.

Får väl kolla på Fri idrotts EM istället....Suck!

Det är ju för jävligt att folk snor som korpar! Att de inte ens kan ge fn i krattor?!

När jag tidigare bodde i ett torp i Öved, så var något och stal min nya aluminium skott kärra medans jag var hemifrån i ca 30 minuter och handlade i Sjöbo.

Så egentligen, ska man ju inte bli förvånad över dina krattor. Och de skulle väl antagligen knycka pumpen också de !
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-29, 19:27.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Var en runda till Bjevröd ikväll efter jobb... önskar att jag läst här först =) Mycket trevlig ställe att fiska på. En hel del fisk som vakade i stora dammen efter 21. En del stora fiskar såg man också där. Hyfsat med folk, en hel del turister. Varken jag eller någon annan fick något. Ev. någon tysk som fick på spinn, men det var riktigt segt idag.

Conny sade att det var så varmt i dammarna att det mest handlar om tur, men det sade han nog mest för att trösta =) Provade dock alla möjliga färger och både torrt och nymf.

Trots att det inte blev något så måste jag ge Bjevröd ett mycket gott betyg. Conny med familj var mycket trevliga och hjälpsamma. Bemötandet är verkligen viktigt. Folket som fiskade där var också mycket trevliga. Kommer att bli fler turer hit när det blir lite svalare i vattnet.

Tack för idag.

Kommentera

Tjena!

Jo det är ganska mycket tur nu som gäller. Har dom blivit plockat en del fisk dom två senaste mornarna, liksom himla tidigt!
        Men nu väntar jag bara på regn, regn o kallt om nätterna!
        Ja att vara trevlig är det minsta man kan vara. Jag tycker det är jätteskoj att träffa folk som har samma intresse som mig själv.
        Jag kommer skriva här direkt när tempen börjar sjunka.
        Ringde ett gäng från Malmö igår som var 9 st som skulle komma att fiska, men jag avrådde dom att komma just nu. Så dom bokade om o kommer om en månad istället. Jag är hellre ärlig o säljer mindre kort just nu. För jag vill att dom som kommer ska komma tillbaka, och det gör man inte om man får ett skitfiske.

//Conny

Kommentera

Om inget oförutsett händer ska jag och Fireraptor testa litet måndag eftermiddag och kvällen. Inga högre förväntningar på att få firre. Men vi känner båda att det gör gött att komma ut i busken ändå.

Kommentera

Gott!
            Sen en sak... REGN!!!!!!!!!! Helt underbart, fy vad jag har längtat.
            Men vi ses imorgon em/kväll. Jag ska ut innan träningen och efter.

//Conny

Kommentera

Ja, här ca 2.5 mil från dammarna har det vräkt ner ett bra tag nu. Antar att du har liknande väder där borta? Och enligt väderleks rapporten ska det regna måndag och tisdag också!

Jag är inte bara lycklig över detta för fiske förutsättningens skull. I de vatten drag jag sett sist jag har varit ute och åkt är det sorgligt lågt vattenstånd! Oroar mig en del för flod musslan och Öringen. Så många millimeter regn och en längre tids grå himmel är mycket välkommna.

Vi ses!
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-08, 10:17.

Kommentera

Fiskade par timmar idag under ösregnet. Det var 21 grader i båda dammarna. En hel del vak. Hade 4 hugg varav 2 st riktigt rejäla.
                Där va 4 st andra flugfiskare när jag stack, vet ej hur det gick för dom.

Kommentera

Låter ju som chansen finns till en firre i morgon då. Vem vet? Får det skvala på från den himmelska duschen i natt och i morgon också? Så kanske bågen blir ännu mer intresserad av att kliva på ens flugor?

Tackar för infot!

Kommentera

Har själv aldrig fiskat i bjeverödsdammarna, men efter att ha läst den här tråden så kan jag ju inte känna mig annat än fruktansvärt sugen på lite flugfiske

Hojta till när fiskarna börjar hitta formen igen så ska jag se till att komma omgående! Måste testas.. Tycker att det finns för få intressanta alternativ när det kommer till att flugfiska i fina miljöer här nere i skåne.. Både Rögle och Sallerup är båda värdelösa enligt mig - ful fisk och omgivningen är inte kul den heller. Björkadammen eller Tollerupssjön tillhör dock mina favoriter! Hoppas på att bjeverödsdammarna kan slå sig in i toppen
                    Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

Arter på fluga - 21+4
                    Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

Kommentera

Hej!

Du kommer säkert att gilla Bjeveröd! Är tillsammans med Björka dammen mitt favorit vatten. Fin fisk i bra konditon, trevlig miljö och mycket välskötta dammar med omnejd.

Att sedan ägaren är en riktigt trevlig snubbe gör ju inte saken sämre heller!

Lilla dammen:

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-12, 10:53.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      178 visningar
                      0 gillar