Söker nybörjar-sjö i Skåne! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker nybörjar-sjö i Skåne!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker nybörjar-sjö i Skåne!

Hej!

Som rubriken lyder söker jag någon rolig sjö där man som nybörjare kan fiska efter framförallt aborre, men kanske även lite gädda. Det får gärna vara en sjö där man har möjlighet att hyra en roddbåt. Kan tillägga att jag är bosatt i Lund och vill inte behöva köra allt för långt för att komma dit.

Sen undrar jag även ifall det är någon som vet ifall Fiskekompaniets kompletta haspel fiskeset för 500kr duger som första fiskespö? Är som sagt vääldigt grön på fiske. (Länk: http://www.fiskekompaniet.se/se/art/...alv-pris-3.php )

Tacksam för svar!

Hej
    Vaxsjön i Höör är faktiskt en bra nybörjar sjö,
    finns både gädda abborre och båt finns att hyra för 50kr för en dag
    har jag för mig fiskekort kommer jag inte ihåg vad det kostar...

Mojje

Kommentera

Hejsan. Det finns många fina fiska vatten runt Lund. Lomma har jag som hemma vatten, sen har du Krankesjön som kryllar av Abborre.

Vad det gäller så kallat nybörjar fiske saker, så bör du tänka på att inte köpa något skit, utan hellre lägga någon 100:a lapp extra. det kommer du själv märka efter ett tag.

Lycka till

Kommentera

Var kan man köpa fiskekort till Krankesjön?
        Mvh / Paulo

Kommentera

Ja du bra fråga vart man köper fiskekort... ? hmmm Troligtvis i södrasandby eller revinge men jag är inte säker.
          Har ni provat fisker etfer gädda/abborre omkring Lomma?

Kommentera

Vaxsjön verkar trevligt. Någon som vet vad det kostar att hyra roddbåt där en dag?

Kommentera

Vart iväg till Vaxsjön idag och man kan köpa fiskekort på hotell/konferans anläggningen och kostar 25Kr.
              //
              F

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas83 Visa inlägg
                Ja du bra fråga vart man köper fiskekort... ? hmmm Troligtvis i södrasandby eller revinge men jag är inte säker.
                Har ni provat fisker etfer gädda/abborre omkring Lomma?
                Krankesjön är inte öppen för allmänt fiske.

Kommentera

för dig som nybörjare = jag tror nog bäst att du ska lära dig fiska från land istället då nästan allt fiske i skåne sker från land.
                  och angående ditt fiske spö så ska du nog först undra om du ska fiska gädda eller abbore. jag menar att fiska gädda på ett 7fots spö fungerar men inte samma känsla som du har på ett 9-10fot
                  på ditt spöval så hade jag nog valt 9 fot, och det bästa att lära sig fiska ifrån som jag gjorde och är stolt över jag gjort var faktist från kusten. inte vada ut. från en bro eller hamnkant. och sedan gå över till åar som saxån och olika
                  En go kall öl och ett fiskepass är livet!

Kommentera

Nor du i Lund, precis som jag, och har bil kan du ju alltid testa häckeberga sjön
                    Skillnaden mellan att fiska och se ut som en idiot är hårfin...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                    0 svar
                    181 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Teamkågeröd  
                    Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                    3 svar
                    218 visningar
                    0 gillar