Havsfiske söder om bron? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske söder om bron?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiske söder om bron?

Hejhej!

Tänkte höra om någon har ett tips eller två ang havsfisket söder om öresundsbron? Har själv inte hittat så mycket som en fisk under mina turer med båten min. Kör ut från höllviken, så det är aningen långt att dra till platser norr om bron. Ett ekolod har jag, men hittar inte annat än konstanta djup på 6-8m. Är fisket mot trelleborgssidan kanske bättre?
    Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

Arter på fluga - 21+4
    Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

Prova fotevik efter gädda! vid museet och en bra bit ut hittar du dom! men ta båten, för du når inte ut om du vadar.

Kommentera

Vart exakt menar du? Inne i foteviken? Visste inte att där var grunt nog att köra in med båten..
      Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

Arter på fluga - 21+4
      Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

Kommentera

mjaa jag har inte varit där själv med båt, utan vi provade med vadare... en polare eller hur man ska säga har en båt och bor där nere, han utgick ungefär från museet och drog ut en rätt lång bit, han låg på 3-5 m djup där. Vet inte riktigt hur jag ska förklara de för jag bor inte själv i höllviken...

Kommentera

Kör ut en bit till och leta efter sill. Det är gott om siller i sundet nu!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
          0 svar
          181 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Teamkågeröd  
          Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
          3 svar
          218 visningar
          0 gillar