ej ågon som har ett tipps på en bra gädd abbore sjö i skåne, har mest fiskat i sövde oc snoge och bhörjar bli trötta på dom vomb kan vi glömma för vi har ingen motor någon som har ett tips till lätt fiskad sjö med stora aborrar och mycket gädda och där man kan hyra båt sjön ska inte var vindkänslig som vomb och finja är
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Börjar bli trött på snoge och sövde
Collapse
X
-
Jag förstår att trådskrivaren är trött på snoge och sövde.
Har fiskat där hela detta året och fått riktigt dåligt med fisk i år. Sommarn gick det urdåligt men det var mer eller mindre förväntat nästan pga värmen.
Annars fick vi i maj ett par fina gösar i sövde
Edit: det hindrar inte mig från att ev gå ut med båt i ev sövde denna helgen. Ngn som varit där nyligen?
Kommentera
-
Sövde är enligt mig minst lika segt som snoge iaf. Har varit där ett par gånger men enbart strögäddor dras upp. Har haft några få pass i snoge på vårkanten då det smällt på bra men det är väldigt svårt att tajma in dem rätta förutsättningarna. Tyvärr så är det väldigt hårt fisketryck på dem både och dem flesta drar upp allt vad dem får.
Hur gick det för dig i sövde Cybermarre?
Kommentera
-
Delar inte era åsikter, åtminstone inte om Sövde, vill påstå jag får fisk varje gång jag går ut och fiskar.
Sen om de är abborre, gädda eller vad som spelar ingen roll. Men under mina år jag bott i sövde har jag nog bara bommat 1 gång max utan fisk.
Tidigare har det nog varit så att folk drar upp allt dom får, men jag tycker det verkar förändras.
Hört par gånger när jag varit nere vid båten att man släppt till baka fisk.
jaja jag såg för sent jag svarat på gamla trådar! sorry!
Är nybörjare fortfarande =)Senast ändrad av Frodda; 2011-04-09, 20:51.
Kommentera
-
Vilka ställen brukar du stå på då? Är det abborre vid åmynningen, abboregrundet. Gädda mot tockarpsbadet vid öarna? Kan du berätta några ställen. Andra tips, drag etc. Vad tar du abborre på?Ursprungligen postat av Frodda Visa inläggDelar inte era åsikter, åtminstone inte om Sövde, vill påstå jag får fisk varje gång jag går ut och fiskar.
Sen om de är abborre, gädda eller vad som spelar ingen roll. Men under mina år jag bott i sövde har jag nog bara bommat 1 gång max utan fisk.
Tidigare har det nog varit så att folk drar upp allt dom får, men jag tycker det verkar förändras.
Hört par gånger när jag varit nere vid båten att man släppt till baka fisk.
jaja jag såg för sent jag svarat på gamla trådar! sorry!
Är nybörjare fortfarande =)
Kommentera
-
Har väl inga direkta hotspots i Sövdesjön om jag ska vara ärlig, det är lite efter naturens förutsättningar.
Har funkat på dom flesta ställena jag stått på. Men strax söder om tockarpsbadet och en bit ut är sjöns djupaste del.
Det är naturligt där står lite fisk, det är blandat men fått gädda där bland annat.
Sen gädda tycker jag förekommer rätt mycket om man fiskar av vassen som finns i sövde sjön.
Abborre finns ochså blandat abborre grundet som du själv säger.
Men även området kring klingavälsån utlopp. Strax söder om utloppet finns ett grund.
Detta är för nämna nått.
Jag tycker att jaga gädda funkat ypperligt med rent skeddrag, ljusa färger, eller rent av blankt.
Så även abborre.
Wobbler med någerlunda ljusa färger funkar ochså.
Dock vill jag poängtera detta har fungerat för mig, inte sagt detta är rätt.
Tider jag fiskar med båt är väl från mars/april beroende på väder tills oktober ungefär.
Två sista vintrarna har jag pimplat max en handfull gånger.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
150 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg