Hur har dagens fisket varit i västersjön, skåne 2011 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur har dagens fisket varit i västersjön, skåne 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur är fisket ifrån land, finns det bra ställen där det blir djupt rätt fort? Höstar närmar sig, få blir det Gädda, får fiska Gös under maj månad? Det är väl då dom leker?

    Finns det andra sjöar, närma Bjuv! Har tyvärr inte körkort, har busskort

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
      Hur är fisket ifrån land, finns det bra ställen där det blir djupt rätt fort? Höstar närmar sig, få blir det Gädda, får fiska Gös under maj månad? Det är väl då dom leker?

      Finns det andra sjöar, närma Bjuv! Har tyvärr inte körkort, har busskort
      Är nog snarare våren som närmar sig skulle jag säga :-) Nu är det många år sedan jag fiskade i sjön och då från båt, men sök upp en djupkarta över sjön.
      Den visar att sjön har sina djupaste partier i centrala delar av sjön och nås i viss mån från norra, centrala stranden. Kommer inte ihåg hur strandlinjen ser ut i detalj men rekommenderar att du tar med vadarstövlar/-byxor för att tjäna några kastmeter och för att ev. undvika överhängade träd i strandlinjen.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

        Är nog snarare våren som närmar sig skulle jag säga :-) Nu är det många år sedan jag fiskade i sjön och då från båt, men sök upp en djupkarta över sjön.
        Den visar att sjön har sina djupaste partier i centrala delar av sjön och nås i viss mån från norra, centrala stranden. Kommer inte ihåg hur strandlinjen ser ut i detalj men rekommenderar att du tar med vadarstövlar/-byxor för att tjäna några kastmeter och för att ev. undvika överhängade träd i strandlinjen.

        Har tyvärr ingen vadar stövlar, men det blir nog att jag köper ett par när jag har råd..... Vet du om det finns andra sjöar närma Bjuv, har sökt på nätet hittat, några. Men det brukar finnas mindre kända sjöar, där fisket trycket inte är så hårt. Finns några åar rätt närma Bjuv...Har tyvärr inte något körkort, och inga vänner som fiskar, så det blir buss, ibland kan personalen där jag bor köra mig bor på ett LSS boende

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg


          Har tyvärr ingen vadar stövlar, men det blir nog att jag köper ett par när jag har råd..... Vet du om det finns andra sjöar närma Bjuv, har sökt på nätet hittat, några. Men det brukar finnas mindre kända sjöar, där fisket trycket inte är så hårt. Finns några åar rätt närma Bjuv...Har tyvärr inte något körkort, och inga vänner som fiskar, så det blir buss, ibland kan personalen där jag bor köra mig bor på ett LSS boende
          Ta kontakt med Sportfiskarna i Skåne och hör med dom om vart det är lämpligt att fiska utan båt med närhet till busshållplatser. Fråga om dom anordnar några utflykter för personer i din situation.

          Start - Sportfiskarna Skåne (sportfiskarnaskane.se)

          Kommentera


          • neo333 Tyvärr kan jag Skåne dåligt, fiskade den sjön under semester. Finns dock skåningar här på FS och Patriks tips kan vara ngt att undersöka, så även lokala fiskeklubbar.

            F.ö. är vadare, helst byxor en riktigt bra grej om man endast fiskar från land, ibland en nödvändig förutsättning för att komma åt fiskbart vatten. Kolla beg. eller rea så behöver det inte bli dyrt.
            Senast ändrad av anteman; 2023-01-18, 19:01.

            Kommentera


            • Har dom lagt i båtarna så att man kan hyra

              Kommentera


              • Finns det ställen där man kan jigga efter Gös ifrån land, har kollat lite på djup karta,, blir ju rätt snabbt djup p några ställen. Man borde kunna nå ut där det är 4 m

                Kommentera


                • Verkar dåligt med Västersjönsfiskare på FS, du får pröva.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
                    Finns det ställen där man kan jigga efter Gös ifrån land, har kollat lite på djup karta,, blir ju rätt snabbt djup p några ställen. Man borde kunna nå ut där det är 4 m
                    Mycket överhängande träd där det finns tillgång till strandkanterna. I övrigt vasskanter.
                    Dåligt med landfiskemöjligheter.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg

                      Mycket överhängande träd där det finns tillgång till strandkanterna. I övrigt vasskanter.
                      Dåligt med landfiskemöjligheter.
                      Kan vadare öppna vissa av de vattnen träden hindrar eller blir det alltför raskt för djupt?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      4 873 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
                      944 svar
                      190 974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Xperten83  
                      Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
                      443 svar
                      67 061 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peje
                      av Peje
                       
                      Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
                      3 svar
                      578 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333
                       
                      Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
                      7 svar
                      485 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Donatorn  
                      Arbetar...
                      X