Datum för havsöringen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Datum för havsöringen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Datum för havsöringen

Hej, man får ju börja fiske öringen 1/1, men hur länge får man sen fiska den? Och den är väl fredad på hösten? eller hur är det?

Mvh

Från 1 januari och den 15 september är det stop! I typ hela Skåne ska tilläggas!
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Du menar att mellan 1 januari och 15 september är då man får fiska efter dom väl? Gäller samma sak för nätfiskarna? Jag tycker de har öringnät kring kusten året om...

Kommentera

Skall man vara riktigt petig är öringen lovlig från Kullens fyr till Blekinges länsgräns perioden fr o m 1 jan - t o m 14 sept. Fiske efter lax och öring är förbjudet under tiden
        fr o m 15 sep - t o m 31 dec.

Men visst kan man tidvis finna många nät som ligger strandnära och som säkerligen fångar en del öring under fredningsperioden. Extra irriterande kunde jag finna det när jag visste att Kustbevakningens båt/båtar ofta passerade nära dessa nät under fredningsperioden. Sen finns det ju en del som har för vana att sätta diskreta markörer på sina nät i form av plastflaskor, drivved och annat diskret bråte, tyvärr är det ganska svårt att upptäcka dessa garn oavsett tid på året.

/Robin

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
        0 svar
        182 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Teamkågeröd  
        Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
        3 svar
        218 visningar
        0 gillar