Hejsan, letar efter ett boende runt malmö/lund, får gjärna vara insatslägenheter i lugna områden, vad är bra då? och vad gjäller fisket runt malmö/lund vad finns det för "fiske" där? insjö eller e det bara havet som gäller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Malmö/lund
Collapse
X
-
Aborrfisket i kanalen höst/vinter är riktigt grymt. Gott om stor fin fisk, tror snittvikten för mig i vintras låg strax över halvkilot. Och många finns det också.
Annars så är det väl kusten som gäller. Beror givetvis på hur långt du orkar bege dig utanför stan också, finns en del annat att välja på om man har bil.
Bostad kan jag dessvärre inte hjälpa dig med.
Välkommen till Malmö iaf, du flyttar hit lagom till att jag lämnar stan
-
Om bostadsrätter kolla på hemnet, brukar va ganska ok område förutom dom som heter gullviksborg och sofielund.
Hyreslägenheter kan du nog glömma, Malmö växer väldigt fort så det är en riktigt jobbig bostads-brist.
Finns mycket varierande fiske om du räknar en radie på 3 mil. kust-fisket och om man flyttar sig 3 mil ska lödde å vara ett av norra europas bästa gädd-vatten, självklart finns det massor av annat fiske också, men förutom kust-fiske och abborre krävs det att du åker en bit utanför stan.
Kommentera
-
Dissa inte sofielund, det är mitt hood! Fint som snus, iaf Norra sofielund, södra sofielund är en annan femmaUrsprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggOm bostadsrätter kolla på hemnet, brukar va ganska ok område förutom dom som heter gullviksborg och sofielund.
Kommentera
-
jag har hört att lägenheterna ska va riktigt fina.. me riktigt modern o lyxig inredningUrsprungligen postat av Igelkotten Visa inläggHerrgården vid Rosengård är ett väldigt trevligt område. Jag kan verkligen rekomondera Rammels väg som ligger i området.Enda nackdelen är att området är lite för lugnt det händer aldrig någonting i området.
ska tydligen ingå husdjur i vissa av dom.. riktigt trevligt
Kommentera
-
Ska du ha förstahands kontrakt på en hyreslägenhet får du ofta stå i kö ett bra tag. Andrahandskontrakt är lite lättare men också osäkrare beroende på hur länge ni skriver kontrakt på. Enklaste sätter att få en bostad är att köpa. Dock är priserna fortfarande lite höga så kolla upp vad bostadspriser var för några år sen så du inte betalar allt för mycket. Fina områden är västra och södra innerstaden men då är priser lite högre också. ca 1.2-1-3 miljoner för en 2a brukar vara standard.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
174 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg