Fiske från land Stockholm/Sundbyberg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske från land Stockholm/Sundbyberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske från land Stockholm/Sundbyberg

Hej,
    Jag är en 3 barns pappa som har ett fiskeintresse som
    fått vila en tid när barnen varit små men nu börjar de bli tillräckligt gamla för att själva vara med och fiska lite och jag är helt lost här i Sundbyberg,

Skulle vilja hitta några ställen där man kan stå och kasta / meta från land med ungarna, behöver inte vara i Sundbyberg, kan åka mot Solna, Alvik, bromma, hässelby ja lite var som helst bara det är ett ställe där man ”får” fiska alltså inte någon privat båt brygga.

De blir ju svårt att fiska vid badplatserna särskilt nu under sommaren. Är det någon som har något tips?
    kanske finns nån allmän brygga?
    Ungarna skulle bli nöjd även med brax och mört det är mest för själva sakens skull vi åker ut och fiskar.

tacksam för alla svar jag kan få

Jag kan inte säga något om hur bra fisket är, men ibland brukar jag se en del personer fiska runt Karlbergskanalen. Om man går lite längre bort mot Solna eller Hornsbergsstrand så finns det potentiellt lite fiske där. Men som du säger, nu på sommaren är det mycket plaskande badfolk överallt, så bäst är väl kvällar eller tidig morgon för att få lite lugn och ro. Kan tänka mig att runt omkring Uggleviken borde det gå att hitta bra platser också. Skulle dock inte äta någon fisk som fiskats i Stockholms innerstad. Har hört att man måste ut mot Ekerö för att fisken ska bli ätlig.

Kommentera

Har fiskat endel från land när jag bodde på Kungsholmen, ställen som jag har fått endel gäddor på 4H gården vid Huvudsta, vid Pampas har du kanot firman som ligger i stora blå huset, från deras brygga går det fiska, vid Karlberg slott.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
      1 svar
      421 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg skyler
      av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
      3 svar
      489 visningar