Någon som vill dela med sig av lite hotspots från land runt Ekoln? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som vill dela med sig av lite hotspots från land runt Ekoln?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som vill dela med sig av lite hotspots från land runt Ekoln?

Goddag kära fiskebröder!

Tänkte dra igång fisket här uppe nu(Kommer från Småland) Och jag behöver lite tips på platser att stå från land då jag inte alltid har tillgång till båt tyvärr så om ni är sugna på att dela med er så gör det gärna (vet att det kan svida att dela med sig) Tack på förhand
    / Robban
    "Det gills inte förrens du håller den i handen!"

bump!

Och om du vill ha sällskap Robban, hojta! Finns båt också

Kommentera

sedär...den som väntar på något gott....
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

I vår erbjuder sig väl lejnus att låna ut isborren...

Kommentera

Ja, nu var det ju självklart så att jag nämnde det för att grabben skrev att han saknade båt.

Att man bumpar en tråd betyder att man har samma frågeställning som trådskaparen, men vill förnya tråden. Och ja, jag är intresserad av tips för landfiske trots att vintersäsongen börjar här nu. Jag tänker liksom fiska i vår också

Kommentera

Svårt runt Ekoln från land. Runt Skarholmen finns några ställen samt vid campingen i sunnersta.

Fyrisån är också svårfiskad om man vill kasta. Nedanför Islandsfallet och nedanför Ulva kvarn kan man få gädda. Åk dit i Maj med jerks, spinnare och skeddrag.

Upplandsstiftelsen och Länsstyrelsen har en utmärkt fiskeguide som du enkelt kan googla dig till som .pdf. Annars så har både Må-Fiske, Länsstyrelsen och Sportfiskepoolen dessa tryckta(gratis).

Båt kan man hyra i Hammarskog som har utmärkta bussförbindelser om du inte har bil. Där finns det bra med gädda(mindre) höst och vår. Testa långt in i viken med grundgående jerkbaits och mitt i viken när vattenväxterna inte hunnit ta över hela viken.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X