Fiska gädda runt Uppsala ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska gädda runt Uppsala ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiska gädda runt Uppsala ?

    Hej

    Nyligen fått upp intresset för fiske igen och aldrig fiskat i Uppsala sen jag flyttade hit.
    Men nu har jag köpt nytt spö och förhoppningsvis schyssta beten så kan inte vänta på att åka ut och testa när isarna släpper.

    Jag har tyvärr ingen båt så jag skulle gärna vilja ha lite tips några bra platser där man kan komma åt och fiska gädda från land runt Uppsala med några mils omkrets.
    Eller om någon som har båt vill ha sällskap följer jag gärna med

    En plats jag funderat på är Mälaren strax efter Fyrisån på östra sidan, finns parkeringar och inte så långt att gå ner till vattnet men det verkar vara tillhöra Kungshamn naturreservat.
    Får man fiska där ?

    Kom gärna med tips

    Mvh , Mattias

  • #2
    Där får du fiska. Mälaren är och fyran är det fritt fram i. Menar du parkeringarna som ligger längst med gamla sthlms vägen? Eller menar du precis efter flottsundsbron (den som går över ån) till höger? Där är det någon privat sommarstuga men det går att komma ner till vattnet utan att korsa hens tomt.

    För övrigt så kanske just gäddfisket inte är jätte lätt från land där du menar men visst går det. Jag har fått några men inget att skryta med. Däremot abborre o gös från land via Morga hage mfl andra platser.

    Annars har du ju ån hela vägen från city ut till sunnersta där finns det många ställen att fiska på, kan vara bra fiske ibland. Även om det är lätt tillgängligt är det inte så många som tycks fiska ån förutom vid islandsfallet..... Skit fiske.

    PS. Det finns lite vatten runt om i Uppsala som kan va heta, den som söker skall finna

    Kommentera


    • #3
      Tack, Japp menade parkeringarna längs gamla Stockholmsvägen, den första verkar heta Sand och går man grusvägen ner till vattnet kommer man till Djupviken och den parkeringen kommer man nog ner till Morga hage.
      Blir nog att testa där i krockarna och se om man hitta nån bra plats när isen försvinner

      Kommentera


      • #4
        Morga hage finns det några ställen att komma åt ifrån, det är en liten bit att gå men fin natur och det får du på köpet. Jag tror det är andra parkeringen från Uppsala sett du kan gå ner mot en fornborg eller alla fall ruinerna av en, sedan håller väster på stigen ner för en brant backe och komma åt en brygga med en fin vaskar, som brukar ge fisk. Mycket abborre med

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lillgäddan90, 2023-05-17, 20:14
        0 svar
        109 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lillgäddan90  
        Startad av Fiskare Bob, 2023-06-28, 12:04
        5 svar
        325 visningar
        3 gillar
        Senaste inlägg Gräslök  
        Startad av pikeman59, 2024-03-24, 15:42
        2 svar
        153 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg pikeman59  
        Arbetar...
        X