Sjösättningsramp i anslutning till Långalmsfjärden, Uppsala län, Östhammars Kommun. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjösättningsramp i anslutning till Långalmsfjärden, Uppsala län, Östhammars Kommun.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sjösättningsramp i anslutning till Långalmsfjärden, Uppsala län, Östhammars Kommun.

    Hej, vill gärna fiska lite i anslutning till Långalmsfjärden, Östhammars Kommun, nån gång i år. Mina föräldrar hade sommarställe där för många, många år sen och det var där jag lärde mig fiska som 4-åring och fick min första egna båt som 7-åring. Vet att det finns en ramp vid fastlandet mot ön Tögen men Tögenborna är griniga och vill inte låta nån lägga i där. Behöver egentligen bara en bra strand då båten är liten och lätt, men man ska ju kunna parkera en bil med släp också. Alla tips mottages. Skitfiske.
    // Förut var jag schizofren, men nu mår vi bra.

  • #2
    Hejsan
    Då lär vi ha möts i unga år då jag är uppväxt i Långalafjärden och fiskat sedan barnsben och bor kvar där ännu.
    Du har helt rätt om rampen mittemot Tögen då får Du på skalle direkt, det finns en vid byns allmänning de gamla sjöbodarna, men den är också stängd och får bara användas av de fast boende i byn och de som trotsar det brukar få en del besvär.

    Mitt tips är att Du kontaktar Roland på Sundsvedens turist de har både ramp och hyrstugor och med en planande båt är Du inne i fjärden via vasskanalen på 10-15 min.

    Kan väl säga att fisket i fjärden är otroligt mycket sämre än när vi var unga men det finns fisk men man får leta runt mera.

    Kommentera


    • #3
      Hej, ja antagligen har vi setts på sjön nån gång. Sommarstugan på Lösholmen hade vi från -62 till -86. Vi sålde den tyvärr ett antal år efter att min pappa hastigt gick bort, hjärtinfarkt på bryggan. Har en syssling som har sina föräldrars ställe kvar och han får nyttja rampen vid Tögen och jag kan parkera hos honom så det kan jag ju göra men skulle vilja ha ett alternativ om han inte är ute vid stugan. Ska kontakta Roland på Sundsveden Turist så får vi se vad han säger. Jag och frugan kommer nog att bo ute vid hans stugor också och då är det ju inga problem att låna ramp. Tack så jättemycket för tipset och skitfiske.//Sven Bergh
      // Förut var jag schizofren, men nu mår vi bra.

      Kommentera


      • #4
        Har varit i kontakt med Roland på Sundsveden och det går jättebra att komma dit och sjösätta och parkera bil och släp. Kanon, ser fram emot att komma upp och fiska lite.
        // Förut var jag schizofren, men nu mår vi bra.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av pikeman59 Visa inlägg
          Har varit i kontakt med Roland på Sundsveden och det går jättebra att komma dit och sjösätta och parkera bil och släp. Kanon, ser fram emot att komma upp och fiska lite.
          Härligt då är det bara att önska skitfiske när det blir dags då ;-)

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lillgäddan90, 2023-05-17, 20:14
          0 svar
          110 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lillgäddan90  
          Startad av Fiskare Bob, 2023-06-28, 12:04
          5 svar
          327 visningar
          3 gillar
          Senaste inlägg Gräslök  
          Startad av pikeman59, 2024-03-24, 15:42
          4 svar
          212 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Rospigg
          av Rospigg
           
          Arbetar...
          X