Fröken Fryken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fröken Fryken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fröken Fryken

    Hej!

    Är ny här på forumet och har försökt mig på Fryken en längre tid nu utan att lyckas få upp någon vettig gädda, Har trollat med 6 spön vid nilsby bron och uppåt på östsidan utan direkt någon framgång har väl spenderat ca 2 dygn där. i helgen åkte jag till Östra ämtervik och trollade runt Malön spenderade ca 13 timmars trolling utan framgång fick två små på dryga 2 kg.

    Använder blandade beten på blandade djup 18-26cm beten, i alla möjliga färger, variera fart 1-2 knop.

    Denna sjön tar knäcken på mig, någon som har några matnyttiga tips?


    / Ledsen Pojke

  • #2
    Ingen som kan slänga iväg något tips?

    Kommentera


    • #3
      Ge det tid så ska du se de kommer!

      Förutsätter att du har ekolod?
      Sök betesstimmen!

      Fiska grunt/ytligt, skippa blyna.

      Jag har fiskat en hel del i norra fryken, har några 10or därifrån.
      Har fiskat lite i mellan och haft bra mellanfiskar därifrån också, många 6-7-8 kg.

      Gillar fryken sjöarnas karaktär, synd man inte bor närmare.

      Kommentera


      • #4
        Vad jag hört/läst av två oberoende källor så ska knallorange av någon anledning funka mkt bra där, på gränsen till outstanding men var och en blir salig på sin tro. Så ta det för vad det är. Rapala Magnums 18 cm orangea flyt var tydligen det betet som var favoriten. Och de killarna fick många över tio, men det är många år sen.
        Och som någon sa, ge inte upp rätt som det är smäller det på en bättre fisk. Fiskar du med ytparavaner?

        Mitt andra tips är att du följer med alt. hör med någon som du vet fiskar mkt i Fryken. Kanske kan hen putta dig i rätt riktning vad gäller bättre platser.
        Senast ändrad av gabbu; 2017-09-27, 20:58.

        Kommentera


        • #5
          Åk upp till bjälverud eller stöpafors och trolla norrut. Har haft bättre fiske där. Visst du kan få fin gädda vid nilsby också.
          Bäst har jag fått på westin jätte. En ljusgrå färg med orange på undersidan
          Torsby kan vara värt att testa också

          Kommentera


          • #6
            Tack för tips, ja ekolod har jag, kör paravan på alla spön, och stora wobbler cisco kid, rapala magnum , westin jätte/ platypus, strike pro osv, kanske får bege mig norröver och försöka mer där.

            Kommentera


            • #7
              Kör du något med stora gummibeten (swim baits eller tail beten)? Om inte så skulle jag prova det. Kolla in SG:s Line Thru beten, för mig har dom ibland gjort skillnaden mellan ingen fisk och åtminstone ett par vettiga gäddor upp. Dom kan verka vrickat stora, som Trouten på 40 cm, men gäddorna tvekar inte. Jag har fått fisk som varit obetydligt större än betet...

              Kommentera


              • #8
                Nej kör inget med gummibeten utan bara vanliga wobblers,kanske får prova de då =)

                Kommentera


                • #9
                  Prova annars levande!
                  En del meck o lite kladd men absolut de bästa betet!

                  Slowtrolling/flötestrolling med paravaner

                  Kommentera


                  • #10
                    Haha, tycker du trolling är segt skulle du prova spinnfiske efter gädda i den sjön..
                    Bara ett kast till..

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Fiskado, 2023-07-17, 11:28
                    0 svar
                    126 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Fiskado
                    av Fiskado
                     
                    Startad av franzen90, 2023-09-18, 12:06
                    0 svar
                    127 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg franzen90  
                    Arbetar...
                    X