Fiske kring Umeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske kring Umeå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Roblin Visa inlägg
    All is har släppt och fisken nappar. Fick en dam på 8kilo igår. Bäst mängdfiske har vi dock haft utanför hamnen, då krävs båt eller vadare.
    Tack för informationen. Då blir det flötmete med makrill och strömming i kanalen i morgonbitti innan kvällsskiftet. Jag ger en rapport här sen. Fick du åttakilosgäddan i kanalen eller "till havs"?
    All you need is Lubb.

    Kommentera


    • #12
      Den tog inne i hamnen, strandnära

      Kommentera


      • #13
        Här kommer en rapport från morgonens fiske i kanalen i Täfteå; Började strax före sju, packade ihop strax före tio. Mestadels bottenmete med makrillbakdel på ett spö och hel strömming på ett. Körde lite flötmete i början men det var omständigt p.g.a rätt stark ström, bra fart i vattnet vid åmynningen. Började strax ovanför parkeringen och jobbade mig neråt och avslutade ett par stenkast från åmynningen. Inte en tillstymmelse till liv.

        Om och när nån bevittnar gäddlek(förra året var det i havet precis där kanalen mynnar ut)så får den mer än gärna skriva en rad om det här.
        All you need is Lubb.

        Kommentera


        • #14
          Rapport Täfteå: Abborre på 1.2 och Gädda kring 6-7kilo, tagen nära mynningen på UL-grejor (4play jigg)

          Kommentera


          • #15
            Tack för den rapporten.....du sabbade just min efterlängtade sovmorgon. Det blir att kliva upp kring 6 snåret imorgon och ge Täfteå tre morgontimmar igen pga eftermiddags och kvällsåtaganden. Lymmel!

            En fråga bara; "mynningen", är det åmynningen eller kanalmynningen?
            Senast ändrad av Usling; 2015-04-23, 22:46.
            All you need is Lubb.

            Kommentera


            • #16
              När jag nämner mynningen så menar jag ån
              Fiske i bakvattnet och "på botten" levererade bäst, men även många omflyttningar pga bottennapp.

              Kommentera


              • #17
                Tackar för tipsen allihopa roligt att det blev lite fart! Jag var vid Skeppsvik i helgen och fick upp 3 gäddor på några timmar, vilket är helt ok. Dock kan inte medelvikten vara över 1,5kg och alla tog på grunt vatten. Jag testade även på lite djupare vatten men där var det dött.

                Kommentera


                • #18
                  Rapport Täfteå - Gäddan leker för fullt (05-03) Men stor abborre är på hugget 3 över kilot, med en topp på 1,36kg.

                  Även mindre gäddor fångade ofrivilligt

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Arbetar...
                  X