Fiskekort Täfteån? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekort Täfteån?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskekort Täfteån?

    Hej,

    Har sökt med ljus och lykta efter information om fiskekort i Täfteån, men hittar inget. Finns det någon här som har koll på vad som gäller?

    Var köper man kort? Gäller några förbud? Är det fritt fiske i ån?

    Tack på förhand
    Senast ändrad av Krongig; 2020-04-20, 10:24.

  • #2
    Ingen mening att sälja fiskekort när det knappt finns fisk i ån

    Kommentera


    • #3
      Inget fiskekort behövs.

      Kommentera


      • #4
        Tack för svar havreboll och Roblin. Haha jo jag har hört att det inte är den hetaste ån, men tänkte ge det ett gäddmetepass i nåt av de lugnare partierna nu när isen börjar ge sig. Eller är det hetare vid myningen isf?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Krongig Visa inlägg
          Tack för svar havreboll och Roblin. Haha jo jag har hört att det inte är den hetaste ån, men tänkte ge det ett gäddmetepass i nåt av de lugnare partierna nu när isen börjar ge sig. Eller är det hetare vid myningen isf?
          Bäst gäddfiske brukar jag ha vid å-mynningen (inne i hamnen dvs), vid bakvattnen och ner till lilla "gräs-ön" i mitten av hamnen.
          Abborre brukar vara bäst ute i den muddrade farleden ut mot grillstugan, nu på våren så står dom ofta i vasskanterna.

          en liten edit: Med bäst gäddfiske menar jag att jag oftast får dom större gäddorna vid mynningen, utanför grillstugan i alla vass så står det självklart ett otaligt gäddor, men aldrig lyckats pricka av dom lite större där ute.
          Senast ändrad av Roblin; 2020-04-20, 18:43.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Roblin Visa inlägg

            Bäst gäddfiske brukar jag ha vid å-mynningen (inne i hamnen dvs), vid bakvattnen och ner till lilla "gräs-ön" i mitten av hamnen.
            Abborre brukar vara bäst ute i den muddrade farleden ut mot grillstugan, nu på våren så står dom ofta i vasskanterna.

            en liten edit: Med bäst gäddfiske menar jag att jag oftast får dom större gäddorna vid mynningen, utanför grillstugan i alla vass så står det självklart ett otaligt gäddor, men aldrig lyckats pricka av dom lite större där ute.
            Tack för tipsen! Var nere med vadarna för en vecka sedan. Ganska mkt folk och ingen is. Vadade i vassviken till vänster om utloppet och "trampade" upp 5-6 gäddor som skrämde livet ur mig haha. Iskalla lirare som låg och chillade tills jag var halvmetern ifrån dem. En högg på ytbete. Väldigt okaraktärsistiskt för köldstela vårgäddor? En del verkar ha gått in och vänta för lek, men de verkar inte ha börjat leka riktigt än. Är nog några veckor bort.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Krongig Visa inlägg

              Tack för tipsen! Var nere med vadarna för en vecka sedan. Ganska mkt folk och ingen is. Vadade i vassviken till vänster om utloppet och "trampade" upp 5-6 gäddor som skrämde livet ur mig haha. Iskalla lirare som låg och chillade tills jag var halvmetern ifrån dem. En högg på ytbete. Väldigt okaraktärsistiskt för köldstela vårgäddor? En del verkar ha gått in och vänta för lek, men de verkar inte ha börjat leka riktigt än. Är nog några veckor bort.
              Varit ute 2-3 pass med flytring, fått mest fisk mitt i den muddrade kanalen som ej är uppmärkt än, inte provat inne i hamnen.
              Endast kastat med abborre-grejor då dom ej verkar vilja hugga på större beten.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Johaanpersson, 2023-04-13, 22:32
              0 svar
              78 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Johaanpersson  
              Arbetar...
              X