Jag promenerade hem från stan igår kväll längs älven och passade på att spana efter intressanta fiskeplatser. Öbacka småbåtshamn fångade mitt intresse och tanken är att se om det kanske kan kliva på nåt skoj där om man fiskar utanför bryggan. Är det nån som vet ungefär hur djupt det är alldeles utanför bryggan?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Umeälvens djup vid Öbacka småbåtshamn.
Collapse
X
-
Håller med Lovestar, älven här i Umeå är rent generellt ganska svårfiskad från land då det ligger kvarlämningar från flottningen + en massa timmer, cyklar, kundvagnar, mopeder, bilar m.m. m.m. överallt.
Djupfåran ute i älven är djup men det finns en hel del skrot där också.
Förra försommaren så fick jag ett grymt hugg, efter en bra stunds fightande så fick jag upp en 3 meter lång kölstock modell skitgammal.
Ett antal ankare har jag satt bort, det senaste försvann nu i helgen.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Tanken är väl att någon gång knata dit med en mångsidig fiskearsenal och variera mig tills det händer nåt kul. Men det verkar på era beskrivningar som att någon typ av "grunt" flötmete eller spinnfiskebeten för grunda vatten är vad som får följa med. Jag får väl helt enkelt försöka loda djupen och ta mig en funderare på vad jag är beredd att riskera för ett bompass.
För att förtydliga mina planer; det som gör att platsen fångar mitt intresse är det lugnvatten som skapas av landskapet precis nedströms bryggan(platsen jag tänkte fiska från). Så jag kommer att fokusera mina ansträngningar från strömkanten och in till bryggan.Senast ändrad av Usling; 2011-06-09, 21:41.All you need is Lubb.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av NordicReelMedia, 2025-09-27, 16:26
|
0 svar
84 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg