Fisketips Sollefteå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketips Sollefteå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fisketips Sollefteå

    Hej! Är uppe i Sollefteå/Långsele och söker tips efter bra fiskevatten/områden.

    Har bombarda o öringflugor med mig samt abborr och gädd drag.

    Fiskat en del varje sommar i faxälven till vänster om golfklubben men har mest fått abborre och små gäddor.

    Funderat på att ta mig till Sollefteå/kraftverket och fiska lax o öring men vet inte om det är "säsong" nu eller vad som gäller där. Dag/nattfiske, bombarda eller skeddrag, bottenmete m.m.? Flugspö har jag ej med mig.

    Är uppe till lördag eller söndag samt har tillgång till båt. Om nån vill ha fiskesällskap är det bara hojta till, annars är jag tacksam för alla tips/förslag.

  • #2
    Hör av dig om du kommer till Sundsvall så styr vi nåt ska eventuellt upp till Sollefteå i veckan och fiska lax
    Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
      Hör av dig om du kommer till Sundsvall så styr vi nåt ska eventuellt upp till Sollefteå i veckan och fiska lax
      Ska du komma upp får du gärna höra av dig pm:ar mitt nr

      Vad använder du för metod/beten för laxfisket?

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
        Hej! Är uppe i Sollefteå/Långsele och söker tips efter bra fiskevatten/områden.

        Har bombarda o öringflugor med mig samt abborr och gädd drag.

        Fiskat en del varje sommar i faxälven till vänster om golfklubben men har mest fått abborre och små gäddor.

        Funderat på att ta mig till Sollefteå/kraftverket och fiska lax o öring men vet inte om det är "säsong" nu eller vad som gäller där. Dag/nattfiske, bombarda eller skeddrag, bottenmete m.m.? Flugspö har jag ej med mig.

        Är uppe till lördag eller söndag samt har tillgång till båt. Om nån vill ha fiskesällskap är det bara hojta till, annars är jag tacksam för alla tips/förslag.
        Här kan du hitta lite matnyttigt:
        http://www.solleftea-fiskevardsomrade.y.se

        /S
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • #5
          Är ett 9ft spö 15-45g spö för klent för lax och öringsfiske här?
          Sitter på ett Lexa 300, har en flätlina på men osäker om detta funkar innan man rullar av flätlinan för nylonlina som är godkänt för dessa vatten.

          I fax älven har jag testat bombarda och fluga samt mask men små betesfisk fastnar bara på kroken innan man lyckas kroka nån harr, så tips mottages eller är det bara gilla läget?

          Kommentera


          • #6
            Köpte fiskekort (200kr) för en vecka men hur mycket än jag söker hittar jag inte vilket område jag får fiska med det. Nån som har en aning eller har lust att rita ut på kartan vart jag får fiska? Detta kort gäller inte nipanfisket men jag vill gärna hålla till så nära det går det området

            Var och kastade lite bombarda idag med fluga, körde 2,5m fluorocarbon tafs och provade både flytande, och sakta sjunkande bombarda utan nån som helst kontakt trotts att laxarna hoppade och hade sig i älven. När laxen kommer upp till ytan på detta sätt är det flugor eller småfisk den jagar? För det är rätt rejäla plask de gör där man många ggr ser hela eller halva fisken.

            Körde med bombarda då det är rätt lite vatten i älven och knappt nån ström.
            Senast ändrad av Serigös; 2014-07-25, 00:55.

            Kommentera


            • #7
              Oj verkar vara hemlighetsmakeri kring laxfiske, ingen som vill dela med sig nåt?

              Kommentera


              • #8
                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	2
Size:	423,3 KB
ID:	1774861

                Om du tittar på länken jag postade tidigare så skall du se att du kommer hitta en del av det du är ute efter....där finns bl.a ett antal heta sträckor för laxfisket redovisade...inte mycket hemligt där inte....

                Funkade utmärkt när jag var där själv för ett par veckor sedan...

                /S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                Kommentera


                • #9
                  Hittade en karta men vart inte klok på vart jag får fiska med det kortet jag köpte. Kostade 200kr ett familjekort för en vecka. Nu åker jag hem imorgon så hinner inte fiska mer. Jävligt tråkigt att de två tillfällena jag var på plats vart det ej nå lax

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av beachcast, 2018-06-30, 17:37
                  14 svar
                  1 075 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Najad
                  av Najad
                   
                  Arbetar...
                  X