Gäddfiske Ljungan Tips!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske Ljungan Tips!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddfiske Ljungan Tips!!!

    Hej befinner mig för tillfället vid en by som heter Stöde vid Ljungan älven. Har fiskat ett par kvällar och fått lite strögäddor. Skulle behöva ngt tips på var dom står denna årstiden. Samt metod. Har utrustning för gäddmete med mig också. Tack på förhand.

  • #2
    Jag fiskar om somrarna i sjön Marmen i Ljungan, där jag har haft bäst gäddfiske (iofs inte så jättebra, men helt ok) är i bakvattnen i strömmarna i smalare delarna av sjön (framförallt efter övre kraftverket, där det är mycket strömt)

    Sök små bakvatten, uddar, djuphålor och liknande. Gäddan brukar inte stå i strömfårorna men man vet aldrig, pröva lite där också. Jag provade en av Savage-gears öringimitationer och fungerade grymt bra, 2:a ordentliga kastet drog jag en fin välmatad gädda på runt 4,5-5 kg. Metod är ganska individuellt, finns en hel uppsjö av prylar som du vet, men jag rekommenderar nog ganska snabbt hemvevade beten, kom ihåg långa spinnstopp och variation. Finns det stora frivatten, har du tillgång till ekolod så sök djupkanter, platåer osv. och fiska djupt. Annars föredrar jag fiske i grunda bakvatten och liknande.

    Gäddmete i strömmens kant kan säkert vara supereffektivt, låt flötet driva i strömmen med betesfisk kanske? Borde vara effektivt då du kan täcka av stora ytor med metandet, har svårt att tänka att särskilt många ljungan-gäddor kan motstå en skadad fisk som passerar ovanför dem.

    Skitfiske!
    En abborre är en abborre

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av beachcast, 2018-06-30, 17:37
    14 svar
    1 075 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Najad
    av Najad
     
    Arbetar...
    X