Fiske i Holmsjön i Ånge kommun - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Holmsjön i Ånge kommun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i Holmsjön i Ånge kommun

    Hej,

    jag och några vänner tänkte fiska i Holmsjön i Ånge kommun om någon vecka.
    Nu skulle vi behöva lite hjälp:

    Vi tar med egen båt, liten 425:a med 15hp, var kan vi lägga i den?

    Vi tänkte prova på att fiska efter öring, vart ska vi vara? Vilka metoder och vilka drag, färger?

    Om vi går bet på öringen tänkte vi även köra lite gädd eller abborrfiske. Var ska vi söka de fiskarna?
    Har ni tips på drag eller metoder även där?

    När det gäller öring är vi rätt usla så även allmänna råd är välkommna!
    När det gäller gädda o abborre har vi bättre koll men tips för just Holmsjön är välkommna!
    Vi kommer att ha med ekolod och tanken är väl både lite bondtrolling, spinnfiske och lite jerk såklart efter gäddan!

    Tackar på förhand
    Robertn och the bompassers

  • #2
    Är det ingen på fiskesnack som fiskar i Holmsjön?

    Nån från Östavall, Ånge eller Alby borde väl ha något litet tips?
    Nu har vi allafall hittat ett ställe att lägga i båten på.

    Kommentera


    • #3
      Har varit där en gång och fiskat men vet tyvärr inte vad vikarna heter eller så men polaren fick en gädda på 8,5 då iaf. Kan tyvärr inte säga vad viken heter tyvärr men ska upp dit igen om ett par helger då ska jag studera kartan lite bättre så man har koll på vart det är man är och fiskar

      Kommentera


      • #4
        Det gick fint. Jag fick en liten öring på 570 g. Men det var min första trolling öring och tyvärr den enda öringen vi fick. En polare fick dock en gädda på 11 kg och det blev några på 4 - 6 kg om jag inte missminner mig.

        De ordnade sig även med plats att lägga i båten.

        Kommentera


        • #5
          Kommer ifrån sundsvall och åker en vecka varje år hem på fiskesemester med en polare!
          Han har stuga vid holmsjön så minst 3 dagar varje år förläggs där.
          Tycker det är riktigt bra gäddfiske där och överlag väldigt fin kondition på gäddorna
          och på några dagars fiske brukar snittvikten kunna se riktigt bra ut!
          Brukar jerka i småvikarna tidiga mornar och sedan trolla över dagen. Släng på ett par Rapala SSR, någon Westinare
          och kanske någon Deep Tailare och kryssa runt bland sänkorna så är det svårt att misslyckas i holmsjön!

          Längtar redan till nästa år!

          Kommentera


          • #6
            Förresten John!
            Gick inte vi på Nordvik samtidigt om det är den John jag tror att det är ??

            Kommentera


            • #7
              Kan vi nog ha gjort. Vem är du då?

              Kommentera


              • #8
                Gustav. Har för mig du gick året över mig. Jag bodde ett år med Niklas och per i veda.

                Kommentera


                • #9
                  Åker förbi Holmsjön på väg till min Stuga.. Har en polare som fiskar mycket i Holmsjön och han har fått riktigt grov abborre och även grov gädda.
                  Jag själv har aldrig fiskat där, finns nog med fiskevatten närmare där jag har stugan så man har ingen chans ändå att utforska alla som man vill.
                  Sätta i båten så här års borde gå klockrent att göra på Storsands Camping.. Det lär ju inte vara en käft där numera

                  Kommentera


                  • #10
                    Ja ska du fiska där så skulle jag rekommendera att ha några dagar att lägga där, tar ett tag att orientera sig ordentligt.
                    Polarn har sin stuga vid bron, där är det perfekt att backa ner med trailer.
                    Vet dock inte om det är privat eller inte där ?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av beachcast, 2018-06-30, 17:37
                    14 svar
                    1 075 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Arbetar...
                    X