Flugfiske runt Västerås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske runt Västerås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugfiske runt Västerås

Hej Alla !!

Jag är glad nybörjare och tänkte dra ut och fiska lite med fluga. Men vart kan man fiska i närheten av Västerås?
    Behöver lite utrymme såklart då jag är helt grön så en put and take anpassad sjö vore trevligt.
    Har ni några bra tips ?
    Mvh

Tobbe, Skallberget

Är ingen flugfiskare själv men vad jag hört så ska de gå i kolbäcksgropen och sedan finns det ju en massa sjöar i malingsbro/kloten eller vad det heter

Kommentera

Ont om flugfiskevatten i närheten av Västerås tyvärr
      Blir till att åka litegrann för att hitta trevliga put & take vatten.

Kolbäcksgropen ligger ju utanför Kolbäck ett par mil från V-ås, Regnbåge & Röding.. funkar att flugfiske i när abstinensen sätter in! Men inte mer..
      Malingsbo-Kloten området har ett flertal tjärnar/sjöar, ca 8-9mil från V-ås.
      Riddarhyttan finns ochså ett gäng 3-4 tjärnar för flugfiske.

Grangärde utanför Ludvika har också ett flertal fina tjärnar för flugfiske, med öring o regnbåge.
      Annars har du ju Svartån i centrala Västerås, med regnbåge i. Kanske inge idealiskt drömvatten för en flugfiskare men nära iaf!

Så sätt dig och googla litegrann och läs mer om områdena

Annars gör du som mig, lägg flugfiskeprylarna på hyllan och börja specimen-meta istället

Kommentera

Jag är ju galen i att kasta. Så jag har å göra :-) Men meta? Jag måste ju ha något att göra hela tiden

Kommentera

Tobbe..

Jag hade själv svårt att finna bra ställen för flugfiske runt Västerås, Västmanland med omnejd. Fick då ett tips om denna ultimate samling. Boken kostar 85 kr, och har 275 sidor med kartor och kontakter.

Vill du ha ett eget ex? Beställ på WestmannaTurism på 021 - 10 38 00 eller www.vastmanland.se

ISBN 91-631-1934-x

Lite bilder på boken: framsida http://i47.tinypic.com/2aequ53.jpg baksida http://i48.tinypic.com/2ccxe1l.jpg

Kommentera

Tack!! Ska genast beställa en :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...