Regnbågsfiske, Boråstrakten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Regnbågsfiske, Boråstrakten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Regnbågsfiske, Boråstrakten

Har fiskat några gånger i Pickesjön förra året och en gång i år. Har testat med flötmete med räka och Powerbait, bottenmete med räka och Powerbait, spinnfiskat med spinnare, jigg bl.a. och en polare flugfiskade. Varje gång har det varit helt dött så jag vet inte om den sjön kommer få fler chanser. Jag känner givetvis till de kommunala sjöarna med regnbåge men har inte hört att de ska vara bättre.

Finns det något annat bra vatten för regnbåge i Boråstrakten eller behöver man söka sig längre bort?
    http://enamatorfiskare.blogspot.se
    Instagram enamatorfiskare

Närmast är väll alingsås eller tranemo.
    Annars finns ju tranås sjön

Kommentera

Det finns en riktigt grym sjö i Borås...Tranåssjön, där fiskekort kostar 60kr (max 3 laxar per kort), men där man även har möjligheten att hyra roddbåt för endast 50kr för en hel dag ! Precis ovanför sjön finns en liten restaurang där man köper fiskekorten.

Jag har vart där och fiskat ett antal gånger och har fått upp, ett tiotal fiskar, dem flesta under 3kg, 6stycken över 3kg och en på 4.2 kg tom.

Ett bra ställe att fiska på är om vi säger att du står vid roddbåtarna och tittat utåt, på vänster sida kommer du bara att hitta en massa vass, på kvällen åker du så att säga vid mitten utav sjön, och 50-100m ifrån vassen och kastar åt båda hållen, där kan det finnas mest på kvällen.

Ett annat bra ställe är, om vi nu utgår från samma start position, ta båten, och ro till höger om sjön tills du närmat dig inte den första bryggan åt höger men den andra, positionera båten ungefär 50-100m ifrån den andra bryggan kasta i riktning mot bryggan, och gärna lite sidleds åt höger mot vassen i sidan utav sjön (om vi antar att den andra bryggan är framför dig), där fick jag min 4.2KG regnbåge !

I övrigt är det bara att testa på den ställen du tycker kan finnas fisk på

Jag jagade mest med Powerbaits (huvudlina - 20gr - Gummipärla - Lekande - 0,5m-1m lina - Kamasan B983 Size 6 krok - 2st Berkleys Power Baits Salmon Eggs, (gul, lila orange med glitter)
      Kom ihåg att just den kamasan kroken är ett måste (Kamasan B983 Size 6) ! Annars flyter inte powerbait kulorna i vattnet.

Har även fått regnbåge med Fluga och drag, dock inte så värst mycket på drag men lite på fluga

Ni måste pröva
      Sketfiske !
      Senast ändrad av Kosovar; 2013-07-14, 04:27.

Kommentera

Fint tips där! Får nog ge Transåssjön en chans snart igen. Var några år sedan sist.

Kommentera

Ursprungligen postat av Koji_Kondo Visa inlägg
          Fint tips där! Får nog ge Transåssjön en chans snart igen. Var några år sedan sist.
          Det är väl det fiskeforum är till för inte sant

Kan ju dela en bild med fångsten som farsans polare fick upp, 3,5KG

Click image for larger version

Name:	37061_10200471522483183_430486779_n.jpg
Views:	1
Size:	178,7 KB
ID:	1769074
          Senast ändrad av Kosovar; 2013-07-14, 23:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kosovar Visa inlägg
            Det finns en riktigt grym sjö i Borås...Tranåssjön, där fiskekort kostar 60kr (max 3 laxar per kort), men där man även har möjligheten att hyra roddbåt för endast 50kr för en hel dag ! Precis ovanför sjön finns en liten restaurang där man köper fiskekorten.

Jag har vart där och fiskat ett antal gånger och har fått upp, ett tiotal fiskar, dem flesta under 3kg, 6stycken över 3kg och en på 4.2 kg tom.

Ett bra ställe att fiska på är om vi säger att du står vid roddbåtarna och tittat utåt, på vänster sida kommer du bara att hitta en massa vass, på kvällen åker du så att säga vid mitten utav sjön, och 50-100m ifrån vassen och kastar åt båda hållen, där kan det finnas mest på kvällen.

Ett annat bra ställe är, om vi nu utgår från samma start position, ta båten, och ro till höger om sjön tills du närmat dig inte den första bryggan åt höger men den andra, positionera båten ungefär 50-100m ifrån den andra bryggan kasta i riktning mot bryggan, och gärna lite sidleds åt höger mot vassen i sidan utav sjön (om vi antar att den andra bryggan är framför dig), där fick jag min 4.2KG regnbåge !

I övrigt är det bara att testa på den ställen du tycker kan finnas fisk på

Jag jagade mest med Powerbaits (huvudlina - 20gr - Gummipärla - Lekande - 0,5m-1m lina - Kamasan B983 Size 6 krok - 2st Berkleys Power Baits Salmon Eggs, (gul, lila orange med glitter)
            Kom ihåg att just den kamasan kroken är ett måste (Kamasan B983 Size 6) ! Annars flyter inte powerbait kulorna i vattnet.

Har även fått regnbåge med Fluga och drag, dock inte så värst mycket på drag men lite på fluga

Ni måste pröva
            Sketfiske !
            KOSOVAR BENHAR MANNEN Pascal Här

Kommentera

Jag e lite sugen på att testa glasögonsjöarna (hässlemolmen) nån gång. Någon som vet nått om dom?

Kommentera

Fiskade där en gång förra sommaren utan framgång. Spinnfiskade med spinnare. Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av pascal Visa inlägg
                  KOSOVAR BENHAR MANNEN Pascal Här
                  Det är fel tvilling som du nämner, jaa jag vet att det är du

Ursprungligen postat av sVoshi Visa inlägg
                  Jag e lite sugen på att testa glasögonsjöarna (hässlemolmen) nån gång. Någon som vet nått om dom?
                  Du jag har faktiskt inte vart där så det är lite svårt för mig att ge dig något bra svar :/

Ursprungligen postat av Koji_Kondo Visa inlägg
                  Fiskade där en gång förra sommaren utan framgång. Spinnfiskade med spinnare. Lycka till!
                  Hmm, var det sent på sommaren ? Blev lite dött när jag fiskade runt september där någonstans, vakade ganska mycket men inget napp

Kommentera

Kosovar: Det var tidig sommar om jag inte minns fel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av elmnas, 2024-07-17, 13:23
                    0 svar
                    92 visningar
                    0 gillar