Fick 3 makrillar vid Ramsvik i lördags. Var bra storlek på fisken som det brukar vara tidigt på säsongen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Makrill 2014 västkusten
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggUsch, man får kolla noga, eller steka noga helt enkelt..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av badpitt Visa inläggEller som det stod i artikeln, rensa ur dem snarast, det tog några timmar för parasiterna som lever i mage och tarmar att krypa över till själva köttet efter det att fisken har dött.
Hängslen och livrem..Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Bara säga till om nån vill ha sällskap i båten i sommar för lite makrillfiske
kan bistå med bensinpeng samt kaffe och gott sällskapMin fiskeblogg:
www.marcusfiske.blogspot.se
Kommentera
-
Jag kan ta med mig en passagerare, skall bara försöka få prioriterat en tur med. Jag säger till maackanVinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Det verkar som makrillen pyst i väg och gömt sig. Det är ingen som verkar få något speciellt någonstans just nu vad jag hört. Polarn har gett sig fan på att han skall ha makrill till middag i dag så vi sticker ut sen. Vi utgår från grundsund och jobbar oss utåt och får se om vi kan hitta dom idag. Återkommer senare med rapport.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kviete floppen Visa inläggDet verkar som makrillen pyst i väg och gömt sig. Det är ingen som verkar få något speciellt någonstans just nu vad jag hört. Polarn har gett sig fan på att han skall ha makrill till middag i dag så vi sticker ut sen. Vi utgår från grundsund och jobbar oss utåt och får se om vi kan hitta dom idag. Återkommer senare med rapport.
Själv installerar jag mig vid skrivbordet på kontoret just nu, inte alls avundsjuk.
Skitfiske!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Var ute med båten en tur på lördagskvällen och såg att det låg några småbåtar utanför hakefjordens utlopp mot Marstrand (som jag antar försökte fiska makrill) . Har de verkligen kommit så långt in redan? eller var det bara folk som ville passa på att vara ute när det var en sådan fin kväll som det var.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöring/Bästkustenav iMikacEn till havsöring..1 Foto
-
Kanal: Region Västra Götaland
2024-12-01, 08:54 -
-
Svar till Havsöring/Bästkustenav iMikacLängtar..1 Foto
-
Kanal: Region Västra Götaland