Kajakfiskare i Västra Götaland!(?) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kajakfiskare i Västra Götaland!(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kajakfiskare i Västra Götaland!(?)

    Hej!

    Får min första fiskekajak på söndag, en feelfree lure 13,5, och tänkte efter ett par års frånvaro i fisket nu återigen komma tomhänt hem!

    Är det någon som kajakfiskar runt Vårgårda, Alingsås, Herrljunga eller trakterna runt om kring? Hade varit kul att fiska tillsammans med någon samt få lite tips och trix gällande (kajak)fisket nu efter alla år på torra land.

    Jag kan även tänka mig att åka en bit för rätt vatten och trevligt sällskap


    mvh
    TR

  • #2
    Tjenare!

    Tänkte också skaffa mig en fiskekajak nu till semestern. Har tyvärr inga tips och ge för det blir min första också. Tänkte dock fråga dig vart du beställde samt vad som fick dig att välja den? Har kollat på hur många som helst men kan inte bestämma mig. Bor nära kinna nedanför Borås så hade vart trevligt att ta en tur nån gång.
    Mvh Olle

    Kommentera


    • #3
      Tjena!, Jag har hållit på i 3 år med kajakfiske. Har ni nånsin vägarna förbi bengtsfors i norra dalsland så hör av er

      Fick även hem min nya kajak dan före midsommar så jag kommer sälja min gamla feel free lure 11.5.

      Kommentera


      • #4
        Hej! Det blev ingen FeelFree Lure :/ Herren som sålde den verkade inte riktigt respektera våran överenskommelse och lät annonsen vara kvar och sålde den till någon annan som gav ett högre bud.

        Så nu har jag köpt en Dace Pro 13 av Kajaktjänst. Är ju hyfsat när för dig att åka och kolla

        Kommentera


        • #5
          Hej!
          Jag mailade han på Kajaktjänst igår faktiskt! Ska och kolla på exakt samma nu i veckan. Hur verkar den?

          Ska slänga på kajaken på taket och fiska mig upp till Östersund och tillbaka nu i sommar. Tar jag vägen om Bengtsfors så ska jag absolut höra av mig!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Mr0vation Visa inlägg
            Hej!
            Jag mailade han på Kajaktjänst igår faktiskt! Ska och kolla på exakt samma nu i veckan. Hur verkar den?

            Ska slänga på kajaken på taket och fiska mig upp till Östersund och tillbaka nu i sommar. Tar jag vägen om Bengtsfors så ska jag absolut höra av mig!
            Den verkar bra tycker jag. Kvaliten i förhållande till kostnaden känns hög. Har dock inte haft den i vatten än och har aldrig känt/klämt på någon feelfree/hobie/jackson så jag har ju inget att jämföra med.

            Stolen verkar bekväm men den var "svår" att justera mellan dom två fasta lägena som fanns. Paddeln som följde med duger säkert fint, men jag kan tänka mig att den blir det första jag byter ut/uppgraderar.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av T.R Visa inlägg
              Den verkar bra tycker jag. Kvaliten i förhållande till kostnaden känns hög. Har dock inte haft den i vatten än och har aldrig känt/klämt på någon feelfree/hobie/jackson så jag har ju inget att jämföra med.

              Stolen verkar bekväm men den var "svår" att justera mellan dom två fasta lägena som fanns. Paddeln som följde med duger säkert fint, men jag kan tänka mig att den blir det första jag byter ut/uppgraderar.
              Gött!
              Ska och provpaddla en I veckan. Har även en begagnad Hobie som alternativ men det var av den mindre modellen. Så går ej stå upp samt inget extrautrymme. Dock verkar ju fotpaddeln guld.
              På bild ser dom ju ganska rymliga och bra friyta. Stämmer det i verkligheten också?

              Kommentera


              • #8
                Tja! Bor i Borås och fiskar i trakterna. Har en Jackson cuda 12! Dra ett PM så drar vi ut och drar lite gris / Marcus

                Kommentera


                • #9
                  Tycker inte om att göra "reklam" men kajakfisket verkar ganska intensivt i Västra Götaland området...
                  Finns en aktiv eventsamordnare som kan googlas fram... KimmingKayak borde generera träffar.

                  Han har tydligen en kajakträff på okänd ort 7-9 juli, av att döma på tidigare recensioner på event så verkar de trevliga.

                  Jag har själv inte varit med och tycker det är för långt att åka till västkusten för att insjöfiska... när jag kan gå utanför knuten å få samma eller bättre fiske

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Herreguden Visa inlägg
                    Tja! Bor i Borås och fiskar i trakterna. Har en Jackson cuda 12! Dra ett PM så drar vi ut och drar lite gris / Marcus
                    Jag nappar gärna på det erbjudandet

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av zakdima, 2023-06-21, 22:35
                    2 svar
                    168 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg zakdima
                    av zakdima
                     
                    Startad av Dizzad, 2023-07-16, 07:07
                    2 svar
                    250 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maackan
                    av Maackan
                     
                    Startad av elmnas, 2023-07-18, 16:48
                    0 svar
                    154 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg elmnas
                    av elmnas
                     
                    Startad av elmnas, 2023-09-09, 21:23
                    7 svar
                    441 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av innova, 2024-03-09, 21:37
                    7 svar
                    352 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg stefan1
                    av stefan1
                     
                    Arbetar...
                    X